۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85438699
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۹ مسیر گردشگری شهری در همدان طراحی شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85438699
۹ مسیر گردشگری شهری در همدان طراحی شد

همدان-ایرنا- مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: ۹ مسیر گردشگری شهری به صورت پیاده در نوروز امسال طراحی شد که مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، محسن معصوم علیزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گردشگران در این تورها از جاذبه‌های کمتر دیده شده شهر بازدید کردند.

وی ادامه داد: امسال تشکل‌های مردم نهاد، فعالان و علاقه مندان به حوزه گردشگری در پایتخت تاریخ و تمدن به صورت پررنگ در راستای معرفی همدان به گردشگران حضور پیدا کردند.

معصوم علیزاده افزود: انجمن‌های مردمی دوستدار میراث‌فرهنگی دارای توانمندی‌های ارزشمندی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هستند که باید از این توان به نحو شایسته‌ای بهره برد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: گردشگری شهر همدان ظرفیت‌های بسیاری دارد که کمتر به آنها پرداخته شده است و باید از روش‌های مختلف و با استفاده از تمام ظرفیت و تجربیات برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان بهره گرفت.

استان همدان با بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه حکیم بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha