طرح سپرده‌ گذاری فرصت مناسبی برای اتباع خارجی است

شیراز- ایرنا- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: طرح جذب و مدیریت منابع مالی و سپرده‌گذاری اتباع و مهاجرین خارجی فرصت مناسبی برای بهره‌مندی این اتباع از مزایای آن است.

به گزارش ایرنا، بهرنگ قربانی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برخی شایعات از جمله عدم دریافت وجه واریزی یا خرید اقلام در زمان خروج از کشور در خصوص این طرح مطرح شده که صحت ندارد.

او ادامه داد: اتباع خارجی بدون توجه به این شایعات از فرصت پیش آمده استفاده کنند و با مشارکت در این طرح از مزایای آن بهره مند شود.

وی، تضمین حفاظت سرمایه اتباع، توانمندسازی، توان افزایی و تشویق و ترغیب اتباع خارجی به عرصه کارآفرینی، برخورداری از امتیازات و تسهیلاتی مانند خدمات بیمه‌ای، خدمت بانکی، تحصیل در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و تمدید مجوز سکونت و تردد را از جمله اهداف و مزایای اجرای این طرح برشمرد.

او اظهار کرد: بر همین اساس تمام اتباع و مهاجرین خارجی دارای برگ سرشماری و بازشماری، کارت هویت، دفترچه اقامت، کارت آمایش و دفترچه پناهندگی می توانند به عنوان جامعه هدف مشمول طرح مذکور نسبت به مشارکت در آن اقدام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، با اشاره به استقبال خوب اتباع خارجی ساکن در استان فارس از طرح سپرده گذاری افزود: با توجه به تداوم اجرای این طرح، اتباع و مهاجرین خارجی ساکن استان فارس از فرصت باقی مانده برای مشارکت در طرح مذکور و بهره مندی از مزایای آن استفاده کنند.

قربانی افزود: با توجه به اینکه به اتباعی که از خرداد ۱۴۰۰ به بعد وارد کشور شده‌ یا می‌شوند هیچگونه مدرک اقامتی ارائه نمی‌شود، این افراد به عنوان اتباع غیر مجاز شناخته شده و باید کشور را ترک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha