۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85438821
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گلستان آماده استقبال از عید فطر

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85438821
گلستان آماده استقبال از عید فطر

گنبدکاووس- ایرنا- مردم مومن و ولایی استان گلستان که همزمان با عید نوروز با برپایی سفرهای افطاری ساده در کنار جزء خوانی قرآن و مراسم اعتکاف به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند این روزها با چراغانی خیابان‌ها و معابر آماده برگزاری جشن‌های ویژه عید سعید فطر هستند.

به گزارش ایرنا، مومنانی که با عشق و علاقه برای همدردی با نیازمندان و به احترام ماه مبارک از اذان صبح تا اذان مغرب از خوردن و آشامیدن پرهیز کردند و به مناجات و درخواست بخشش مغفرت از باری تعالی مشغول بودند این روزها در حال برگزاری محافل وداع با رمضان همراه با ختم قرآن هستند.

چراغانی خیابان‌ها و معابر اصلی شهرها و روستاهای استان گلستان نشانه حال و هوای نزدیکی عید فطر است و مردم به ویژه اهل سنت با حضور در بازار در حال خرید اقلام مورد نیاز برای پذیرایی از مهمانان خود در تعطیلات عید فطر هستند.

این روزها بازار به ویژه در مناطق ترکمن نشین مانند گنبدکاووس مملو از زنان و مردان و کودکانی است که با شور و شوق در حال گشت و گذار و خرید هستند و با وجود رسم قدیمی پخت شیرینی‌های محلی در خانه‌ها، جمعیت زیادی در شیرینی و آجیل فروشی‌ها برای خرید عید مشاهده می‌شوند.

برپایی سفره‌های افطاری ساده در مساجد و امام‌زادگان گلستان در ماه مبارک رمضان برای پذیرایی از مردم محلی در کنار مسافران و گردشگرانی که ساعاتی از وقت خود را به عبادت و یا شرکت در محافل قرآنی اختصاص دادند، از جلوه‌های زیبای ضیافت رمضان در این استان است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برپایی محافل افطاری ساده در امام زاده یحیی بن زید(ع) و مساجد شاخص با همراهی خیران و نیکوکاران در کنار جشن‌های روزه اولی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) را از برنامه‌های شاخص ویژه رمضان برشمرد و گفت: دختران و پسران با حضور در این محافل بیش از پیش با ارزش‌های معنوی آشنا شدند.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی افزود: مسجد آخوند طلابی از جمعه تا یکشنبه به مدت سه روز میزبان معتکفان اهل سنت بود و در مسجد قائمیه هم از شنبه تا اذان مغرب فردا میزبان معتکفان شیعه هستیم.

وی برپایی سه ویژه برنامه شب‌های قدر در امام زاده یحیی بن زید(ع)، شهدای گمنام و مصلی امام جعفر صادق(ع) در کنار همایش نخبگان اهل سنت شرق گلستان و محفل افطاری وحدت و مقاومت در مصلی اینچه برون را از دیگر برنامه‌های ماه رمضان دانست و گفت: به مناسبت ۲۷ رمضان از ۱۰ هزار نفر از حاضران در امام زاده با دادن افطاری ساده پذیرایی شد.

برپایی ۹۰ محفل جزء خوانی

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس بیان کرد: ۹۰ محفل جزء خوانی کلام الله مجید از ابتدای ماه مبارک رمضان در گنبدکاووس آغاز شده که این روزها به مرحله ختم رسیده است.

حجت الاسلام کریمی افزود: امشب هم در مسجد عسکریه مراسم وداع با ماه مبارک رمضان همراه با مناجات خوانی، ذکر و توسل و درخواست بخشش و مغفرت از خداوند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم غبارروبی امام زاده یحیی بن زید(ع) صبح امروز در آستانه عید فطر، گفت: مصلی‌های تشیع و تسنن از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح روز عید فطر میزبان نمازگزاران برای اقامه نماز عید و خطبه‌ها هستند و بعد از آن دیدار مسوولان با ائمه جمعه و خانواده شهدا در برنامه قرار دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس افزود: جشن‌های عید فطر همراه با برنامه‌های شاد و مفرح و نورافشانی در محوطه برج قابوس برگزار می‌شود.

گلستان آماده استقبال از عید فطر

ضیافت افطاری هلال احمر گلستان برای ۳۲ هزار روزه‌دار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان هم در گفت وگو با ایرنا از برپایی ۶۲۴ سفره افطاری در قالب اجرای پویش ملی هلال رحمت در استان خبر داد و گفت: در ماه رمضان امسال ۳۲ هزار و ۲۳۴ نفر که بخشی از آنان مسافر بودند مهمان ضیافت افطاری خیرین هلال احمر شدند.

قاسم غریب‌آبادی با اشاره به اجرای پویش ملی هلال رحمت تا پایان ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همچنین تاکنون سه هزار و ۳۲۴ بسته معیشتی با مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ هزار تومان به همت خیران و خانه‌های هلال جمع‌آوری و در محلات کم‌برخوردار مشمول طرح ۲۰۲۰ و سایر محلات استان توزیع شده است.

گلستان آماده میزبانی از موج سوم سفرها در تعطیلات عید فطر

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان با اشاره به تعطیلات عید فطر و آغاز موج سوم سفرها، گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای تعطیلات عید فطر انجام‌ شده و ضرورت دارد تمام فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان آماده میزبانی از مسافران در موج سوم سفرهای نوروزی باشند.

محمدجواد ساوری افزود: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان گلستان و همچنین فرمانداران ۱۴ شهرستان استان از آغاز طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر همکاری و هماهنگی خوبی را برای میزبانی شایسته از هم‌وطنان داشتند.

وی اظهار کرد: با تلاش اعضای کمیته‌های نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست و نظارت بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی دخیل در امر نظارت شاهد تشدید بازرسی و نظارت از مراکز ارائه دهنده کالا و خدمات مورد نیاز مسافران و گردشگران و هم استانی‌ها در طول ایام سفرهای نوروزی بودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha