شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری ۲۱۶ کیلومتر شبکه فیبر نوری اجرا کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های زیرساختی گفت: این شرکت در سال گذشته ۲۱۶ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرا کرده است.

به‌گزارش ایرنا به‌نقل از شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، مجید فرهزاد روز دوشنبه تاکید کرد: این میزان شبکه به‌منظور هوشمندسازی زیرساخت‌های برق‌سانی استان با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه برق ۲۰ کیلوولت اجرا شد که در آینده نزدیک تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی ارزش این طرح را ۶۰۰ میلیارد ریال دانست و افزود: افزایش سرعت در خدمات‌رسانی به مردم و برقراری ارتباط با تجهیزات صنعتی از جمله کنتورهای هوشمند و پست‌های برق از مزیت‌های اجرای این طرح به‌شمار می‌رود.

فرهزاد تصریح کرد: مطالعات اجرای این طرح از سوی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از سال ۱۴۰۰ آغاز کرد و باتوجه حساسیت بالای تارهای فیبر نوری در مقابل حوادث و همچنین برای افزایش ضریب قابلیت اطمینان، کابل شبکه فیبر نوری روی شبکه برق فشار متوسط از طریق عملیات خط گرم بدون اعمال خاموشی احداث شد.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح امور ۱۱ گانه برق و شعبات تابعه در چهارمحال و بختیاری به شبکه فیبر صنعت برق متصل و از مزیت‌های آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت در ۴۳ شهر و بیش از ۸۶۷ آبادی و روستا دارد و همه مناطق روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

چهارمحال و بختیاری افزون بر ۴۰۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد در بخش خانگی، ۱.۸ درصد در بخش کشاورزی، هفت دهم درصد در حوزه صنعتی و مابقی در سایر مصارف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha