سفیر آفریقای جنوبی در تهران: اسرائیل به نسل‌کشی در غزه پایان دهد+ فیلم

تهران- ایرنا- سفیر آفریقای جنوبی در تهران با اشاره به اقدام‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در غزه گفت: آنچه در غزه اتفاق افتاده نسل‌کشی اسرائیل است و باید پایان یابد.

فرانسیس مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری اقامه دعوی کرده و معتقدیم آنچه در غزه اتفاق افتاده نسل‌کشی است و به عنوان عضو مجمع بین المللی سازمان ملل برای پایان دادن به این نسل کشی اعلام التزام کردیم و اسرائیل باید به خاطر این نسل‌کشی مجازات شود.

وی افزود: باور قوی داریم که همه باید این الزام را نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی داشته باشند و نسل‌کشی باید خاتمه داده شود و مردم فلسطین حق تعیین حاکمیت بر سرزمین خود را دارند.

سفیر آفریقای جنوبی در تهران اظهار داشت: باید به نقش مجمع عمومی سازمان ملل احترام گذاشته شود و لازم است جنایت‌ها و نسل‌کشی اسرائیل خاتمه یابد.

او همچنین در خصوص روابط ایران و کشور متبوعش گفت: ایران و آفریقای جنوبی روابط تاریخی، بسیار قوی و صمیمی دارند، روابطی ناشی از تاریخ مبارزاتی برای استقلال آفریقای جنوبی است که توسط کشورهای بسیاری از جمله ایران مورد حمایت قرار گفت.

روابط سودمند ایران و آفریقای جنوبی

سفیر آفریقای جنوبی گفت: شاهد پیشرفت روابط ایران و آفریقا برای قوی‌تر شدن هستیم، تا کنون ثمرات بسیاری هم داشته و قطعا منجر به روابط سودمند میان دو کشور خواهد شد از ۶ ماه پیش تاکنون که سفیر آفریقای جنوبی در ایران هستم، مجذوب میهمان‌نوازی ایرانیان شدم.

مولوی تاکید کرد: ایران کشور مهم و موثر در غرب آسیا و در میان کشورهای اسلامی به شمار می‌رود. مجمع کشورهای اسلامی به خوبی ملت‌های مسلمان را در کنار هم گرد آورده و در این میان، ایران نقش خیلی مهمی در بین کشورهای اسلامی ایفا می‌کند. آینده بزرگی در همکاری ایران با دیگر کشورهای مسلمان می‌بینم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha