رشد ۳۱ درصدی اعزام مسافر و افزایش ۲۵ درصدی پروازها در فرودگاه امام

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: رشد ۳۱ درصدی مسافر و افزایش ۲۵ درصدی پروازها از فرودگاه امام خمینی(ره) در ایام نوروز ۱۴۰۳ به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سعید چلندری»‌ امروز (دوشنبه) در نشست ارائه گزارش خدمت رسانی، اقدامات و عملکردهای وزارت راه و شهرسازی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ افزود: در نوروز امسال سه‌هزار و ۹۹۴ پرواز از این فرودگاه به اقصی نقاط جهان انجام و ۶۲۵ هزار و ۷۲۵ نفر از شهر فرودگاهی امام پرواز کردند. همچنین در این مدت میزان بار تجاری مسافران ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۴ شرکت هوایی داخلی و ۳۴ شرکت هوایی خارجی در فرودگاه امام فعالیت دارند، گفت: سهم شرکت‌های خارجی در ایام نوروز امسال ۴۶ درصد معادل یک هزار و ۸۲۰ پرواز و سهم شرکت‌های داخلی ۵۴ درصد معادل ۲ هزار و ۱۷۴ پرواز بود.

ترکیه، دبی و عراق، مقاصد اصلی پروازی از فرودگاه امام

چلندری، ترکیه، دبی و عراق را مقاصد نخست پروازی از این فرودگاه برشمرد و ادامه‌داد: ۹۳۹ پرواز با ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر (۲۶ درصد پروازها و ۲۹ درصد مسافران) به مقصد ترکیه انجام شد.

این مقام مسوول اضافه‌کرد: همچنین ۵۳۲ پرواز با ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ مسافر (۱۴ درصد پروازها و ۱۷ درصد مسافران) به مقصد دبی و ۴۷۸ پرواز با ۶۸ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر (۱۳ درصد پروازها و ۱۱ درصد مسافران) به مقصد نجف و بغداد انجام شد.

وی اظهار داشت: در فرودگاه امام خمینی بین ۵۸ تا ۶۸ مسیر به طور مستقیم پرواز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد:‌ شرکت ماهان با ۴۸۹ سورتی پرواز و سهم ۱۲.۵ درصدی، مقام نخست پروازهای فرودگاه امام را به خود اختصاص داده است و پس از آن شرکت ترکیش‌ایر با ۳۹۲ پرواز و سهم ۱۰ درصدی، قشم ایر با ۲۸۲ پرواز و سهم هشت درصدی و ایران‌ایر با ۲۴۷ پرواز و سهم هفت درصدی، در مکان‌های بعدی قرار دارند.

متوسط ۱۹ دقیقه‌ای تاخیر پروازها

وی با اشاره به کاهش تاخیرها در این فرودگاه در سال جاری به ۱۹ دقیقه، یادآوری کرد: در نوروز امسال هیچ پرواز کنسلی در این فرودگاه به ثبت نرسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha