۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85439251
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

شهردار دزفول درخصوص پرداختی‌های غیرمعمول آخر سال برخی کارکنان: طبق قانون عمل کردم

دزفول – ایرنا – شهردار دزفول درخصوص پرداختی‌های غیرمعمول آخر سال ۱۴۰۲ به برخی کارکنان شهرداری گفت: این پرداختی‌ها براساس قانون انجام شده است.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر دزفول عصر دوشنبه در صحن علنی این شورا ضمن پاسخ به ابهامات مطرح شده پیرامون پرداختی‌های غیرمعمول به برخی کارکنان شهرداری دزفول بر حمایت از شهرداری برای کمک و توجه به ارتقای رفاهیات کارکنان این شهرداری تاکید کردند.

رییس شورای اسلامی دزفول در این نشست گفت: پیرامون پرداخت پاداش به مدیران شهرداری ابهاماتی در جامعه به وجود آمد که باید به این سوالات پاسخ داده می‌شد.

سید باقر موسوی فخر، تلاش‌های شبانه روزی کارکنان شهرداری دزفول را مورد تجلیل قرار داد و بیان کرد: ایام نوروز امسال با وجود حضور بیش از ۲ میلیون میهمان نوروزی در دزفول،‌ ارایه خدمات به این مسافران به نحو شایسته و با کمترین مشکل انجام شد.

وی ضمن تجلیل از مطالبه گری و دغدغه رسانه‌ها ادامه داد: اقدام‌های مثبت فراوانی در مجموعه شهری توسط کارکنان شهرداری در حال ارایه است که انتظار می‌رود رسانه‌ها علاوه بر مطالبه گری،‌ دستاوردها را نیز اطلاع رسانی کنند.

رییس شورای اسلامی دزفول، افزایش ارتباط و تعامل رسانه‌ها و روابط عمومی شورای شهر و شهرداری دزفول را خواستار شد.

پرآور: شهرداری مکلف به ارتقای رفاهیات کارکنان خود است

عضو شورای اسلامی شهر دزفول و نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا گفت: اخبار رسیده به شورا مبنی بر پرداخت رفاهیات یا پاداش پایان سال به ۱۲۰ نفر از کارکنان شهرداری و پرداخت نشدن این مبلغ به سایر کارکنان موجب شد تا موضوع برای شفاف سازی در دستور کار این شورا قرار گیرد.

محمدحسن پرآور ادامه داد: با توجه به رسانه ای شدن این موضوع، ضروری بود تا برای شفاف سازی و پاسخگویی مناسب به شبهات مطرح شده، این موضوع با حضور شهردار و به صورت علنی برگزار شود.

وی با بیان اینکه دلیل بر اصرار اعضا به علنی شدن این نشست شفاف سازی و رفع ابهام از این موضوع بود، افزود: اقدام شهرداری برای کمک به رفاهیات کارکنان این شهرداری بر اساس قانون و مصوبه شورای شهر در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری بوده است.

این عضو شورای شهر دزفول گفت: شهردار دزفول اختیار قانونی برای پرداختی‌های انجام شده را داشته و این نشست برای شفاف سازی لازم برگزار شده است.

شهردار دزفول درخصوص پرداختی‌های غیرمعمول آخر سال برخی کارکنان: طبق قانون عمل کردم

شهردار دزفول نیز در این نشست با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی پیرامون پرداختی‌های غیرمعمول به کارکنان این شهرداری گفت: در فضای مجازی از عنوان «پاداش» برای پرداختی کارکنان شهرداری استفاده شده که این موضوع نادرست است و مبلغ پرداخت شده مربوط به رفاهیات معوق کارکنان بود.

محمد عتاب اهوازی افزود: شهرداری دزفول و کارکنان آن، یک سال پر تلاش را پشت سر گذاشتند و این شهرداری امروز در موقعیتی است که هیچ طرح اجرایی در این شهر بدون کمک شهرداری اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: بارندگی ۸۴ میلیمتری در چند ساعت در روزهای ابتدایی امسال و میزبانی از ۲ میلیون میهمانان نوروزی با کمترین مشکل ناشی از تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری است این در حالی است که هیچ رفاهیاتی به کارکنان شهرداری طی سال گذشته پرداخت نشده بود.

شهردار دزفول گفت: تمام کارکنان شهرداری دزفول در طول تعطیلات نوروز پای کار بودند و هیچ پارک و حتی یک سرویس بهداشتی نیز از مدار خارج نشد که این نشان از حجم بالای اقدام‌های انجام شده در این شهر است.

وی با بیان اینکه شهرداری دزفول در تمام حوزه‌های درآمدی و خدماتی رشد محسوسی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن داشته است، افزود: اقدام شهرداری برای پرداخت مطالبه های قانونی رفاهیات نه خلاف شرع و نه خلاف قانون بود.

عتاب اهوازی بیان کرد: رفاهیات پرداخت شده به کارکنان شهرداری دزفول بر اساس قانون و بودجه مصوب شورای اسلامی بوده و مبلغی که برای کارکنان شهرداری پرداخت شده نسبت به دستگاه های دیگر بسیار ناچیز است.

رفاهیات پرداخت شده مربوط به کل سال ۱۴۰۲ است

شهردار دزفول گفت: بسیاری از عناوین قانونی رفاهیات کارکنان شهرداری در حقوق آنها در طول سال پرداخت نشده بود و این موجب شده تا این مطالبه قانونی در پایان سال جمع شود.

وی افزود: پرداخت کل مطالبه رفاهیات معوق کارکنان شهرداری دزفول نیاز به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که پرداخت یک جای این مبلغ از توان این شهرداری خارج بود.

عتاب اهوازی اظهارکرد: کارکنان شهرداری دزفول حدود یک هزار و ۹۰۰ نفر با قراردادهای مختلف هستند که شیوه نامه های قانونی برای پرداخت حقوق این کارکنان با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: اگر توان مالی شهرداری اجازه می‌داد تمام معوقه رفاهیات کارکنان شهرداری به طور کامل پرداخت می شد.

شهردار دزفول بیان کرد: تحول در شهر جز با ایجاد انگیزه در میان کارکنان شهرداری محقق نمی‌شود که شهرداری دزفول تاکنون برای رفاهیات کارکنان خود عملکرد مناسبی نداشته است.

اختیار پرداخت پاداش به کارکنان شهرداری در بودجه سال آینده به شهرداری دزفول داده شود

عتاب اهوازی گفت: درخواست صریح ما از اعضای شورای شهر واگذاری اختیار پرداخت پاداش به کارکنان شهرداری در بودجه سال آینده شهرداری دزفول است.

وی با بیان اینکه مدیران شهرداری بر اساس قانون تا ۱۵ سال باید پاسخگوی تصمیمات خود باشند، افزود: فشار کاری و تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان شهرداری زیاد است و شهرداری برای ایجاد انگیزه در میان کارکنان خود مسوولیت دارد.

شهردار دزفول گفت: آیین نامه امور رفاهیات شهرداری مصوبه شورای شهر در بودجه شهرداری دزفول مشتمل بر ۲۹ بند است که این پرداختی بر اساس قانون بوده است.

وی افزود: پرداخت پاداش عملکرد کارکنان شهرداری در اختیار شهرداری نیست و اصرار ما این است که شهرداری این اختیار را داشته باشد تا پاداش عملکرد را ماهانه پرداخت کند.

عتاب اهوازی اظهارکرد: تمام مطالبه‌های قانونی کارکنان شهرداری که امکان بازخواست حقوقی توسط کارکنان علیه شهرداری وجود داشت ‌به طور کامل پرداخت شد.

وی افزود: اضافه کاری کارکنان شهرداری دزفول از اردیبهشت ماه و با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بر اساس عملکرد کارکنان و مدیران خواهد بود و رفاهیات کارکنان نیز ماهانه پرداخت می شود.

شهردار دزفول با بیان اینکه مجموعه شهرداری دزفول خود را عاری از اشتباه نمی داند، گفت: شهرداری از نقدهای رسانه ای استقبال می کند ضمن اینکه درخواست از رسانه ها علاوه بر نقد ارایه راهکار است.

شهردار دزفول درخصوص پرداختی‌های غیرمعمول آخر سال برخی کارکنان: طبق قانون عمل کردم

زمانی راد: شورا با پرداختی‌های انجام شده مخالف نیست

رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تجلیل از تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری، ‌شهردار و مدیران این شهرداری گفت: در حالی که بسیاری از شهرداری ها توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارند شهرداری دزفول با اقدامات انجام شده مشکلی در این زمینه ندارد.

علیرضا زمانی راد با قدردانی از رسانه‌ها و دغدغه مندان برای مطالبه گری در این زمینه افزود: شهرداری دزفول در وعده خود برای کسب درآمد و پرداخت بدهی‌ها موفق بوده است.

وی ادامه داد: اضافه کاری در شهرداری‌ها به عنوان ترمیم حقوق داده می‌شود که با اجرای شدن طرح طبقه بندی مشاغل، اضافه کاری کارکنان به عنوان ترمیم حقوق به طور کلی قطع خواهد شد.

رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر دزفول گفت: پرداخت مساوی اضافه کار به همه کارکنان موجب از بین رفتن انگیزه در میان کارکنان پرتلاش می‌شود.

مجدی نسب: پرداختی‌ها طبق قانون و بودجه مصوب بوده است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: پرداختی‌های شهرداری بر اساس قانون و بودجه مصوب است.

علیرضا مجدی نسب افزود: در تدوین لایحه بودجه شهرداری آیین نامه امور رفاهی کارکنان شهرداری نیز نهایی شده و به تصویب شورا می‌رسد.

وی ادامه داد: رفاهیات برخلاف سایر مطالبات اگر تا آخر سال پرداخت نشود امکان پرداخت آن در سال بعد وجود ندارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه شهرداری مکلف به توجه به رفاهیات کارکنان شهرداری است، بیان کرد: بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری دزفول به عنوان یکی از حقوق بدهی کارکنان برای نخستین بار سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و امسال اجرایی شد.

وی ادامه داد: پرداختی‌های صورت گرفته توسط شهرداری به طور کامل قانونی و بر اساس عناوین و بودجه مصوب شورای اسلامی شر دزفول بوده است و به دلیل تجمیع مطالبه های سال مبلغ آن بالا رفته است.

پرداخت‌های شهرداری به صورت عادلانه نبوده است

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: پرداختها چه بصورت معوقات چه بصورت پاداش شایستگی، به درستی و به صورت عادلانه نبودت است.

زهرا آدینه افزود: سیستم پاداش شایستگی کارکنان یک روش انگیزشی است که مدیر هر سازمان در راستای بالا بردن کیفیت عملکرد باید استفاده کند.

وی ادامه داد: منابع انسانی بازوان هر سازمان هستند لذا هرچه این بازوها قدرتمند شوند کیفیت عملکرد بهتر می‌شود.

این عضو شورای شهر بیان کرد: زمانی این پاداش موثر خواهد بود که سیستم پاداش کارساز باشد همچنین دقت و خلاقیت کافی داشته باشد تا اهداف مدیر در سازمان را پیاده کند.

وی افزود: معیارهایی که در این طراحی سیستم پاداش شایستگی باید در نظر گرفته شود حتما قبل از پیاده شدن باید به صورت آشکار و ملموس به تمام کارکنان شرح و توضیح داده شود تا همه اعضا بدانند چه رفتارها و عملکردهایی منجر به دریافت پاداش می‌شود.

آدینه گفت: پرداخت معوقات و حق و حقوق باید به همه نیروهای شهرداری به صورت مساوی پرداخت شود و نکته مهم و حائز اهمیت که شهرداری باید در نظر بگیرد برقراری روابط دوستی میان تمامی کارکنان باشد.

به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته اختلاف پرداختی اسفندماه کارکنان شهرداری موجب اعتراض جمعی از این کارکنان شده بود که این موضوع به رسانه ها کشیده شد و طی روزهای گذشته به محلی برای طرح سوالات مختلف در افکار عمومی تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha