۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۳۲
کد خبر: 85439344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: نیروی اداری و اعتبارات ساوه متناسب با رشد آن نیست

ساوه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه با اشاره به روند رو به رشد این شهرستان در بخش های مختلف گفت که اما با وجود این توسعه، نیروی اداری و اعتبارات آن متناسب با این رشد نیست.

به گزارش ایرنا، مهدی الیاسی دوشنبه شب در آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر ساوه اظهار کرد: لازم است برای این رفع این چالش ها تمام دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۳ تمام توان و تلاش خود را برای هم افزایی و همکاری در توسعه بیشتر با تمام امکانات موجود به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر ساوه در نوروز ۱۴۰۳ با حداکثر آمادگی و توان در خدمت مسافران نوروزی بود افزود: ارائه خدمت مطلوب و به ویژه کاهش تصادفات جاده ای توسط تمام اعضای این ستاد نوید از آغاز سالی مبارک و رو به رشد است و انتظار داریم در ادامه نیز رود خدمات مطلوب تداوم داشته باشد.

فرماندار ساوه اضافه کرد: این شهرستان پتانسیل تبدیل به یک شهرستان توریستی داخلی و خارجی را دارد تا در کنار قطب صنعت غیر نفتی و تولید بتواند به عنوان مقصد گردشگری نیز ایفای نقش کند.

وی همچنین سال گذشته با مشارکت های مردمی برنامه های شایسته ای برگزار شد افزود: هفته فرهنگی ساوه، جشنواره ملی انار، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و دیگر برنامه های فرهنگی از جمله این رویدادها است.

اقامت مسافران در استان مرکزی ۱۳ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی هم در این آیین گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فرودین سال جاری یک میلیون و ۶۵۸ نفر از جاذبه های تاریخی این استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۵ درصدی همراه است.

محمود مرادی نراقی یادآور شد: شهرستان های اراک، دلیجان، ساوه و محلات چهار شهرستان پر بازدید استان در ایام نوروز است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۱۸۳ مورد اقامت در استان مرکزی به ثبت رسیده که در این زمینه نیز شاهد رشد ۱۳ درصدی در سطح استان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در نوروز امسال شاهد کاهش آمار تصادفات جاده ای در استان بودیم که ۳۳ نوروزگاه ایجاد سده در سطح شهرستان های استان مرکزی و در ورودی های شهر از جمله عوامل این کاهش است.

حدود ۴۳۰ اثر تاریخی و گردشگری در ساوه وجود دارد که ۱۳۰ اثر از این تعداد تاکنون به ثبت ملی و یک مورد تیز به ثبت جهانی رسیده است که مهمترین آنها مسجد یک هزار ساله جامع ساوه، قیزقلعه، چهارسوق، بازار تاریخی ساوه، عمارت حاکم، کاروانسرا و سایت تاریخی شهر آوه، امامزادگان و بقاع متبرکه و مناطق گردشگری متعددی نظیر روستاهای کوهپایه و نیز بخش نوبران است.

کاروانسرای باغ شیخ تنها اثر ثبت جهانی ساوه است.

محور گردشگری روستای یولاق، سنگستان نوبران، روستای بالقلو و مجموعه بوم‌گردی روستای خانقاه نوبران و برخی دیگر از روستاهای مقصد گردشگری از جمله ظرفیت‌های شهرستان ساوه برای ارایه به گردشگران نوروزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha