۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبر: 85439543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روش های پرداخت زکات فطریه توسط کمیته امداد قشم اعلام شد

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: دفاتر و پایگاه های کمیته امداد در سراسر این جزیره، مراکز نیکوکاری و روش‌های غیر حضوری برای دریافت زکات فطریه قشموندان پیش‌بینی شده است.

رضا تارک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، افزود: همزمان با نماز عید فطر در سراسر این جزیره، پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد و مراکز برگزاری نماز عید برای جمع‌آوری زکات فطریه نمازگزاران برقرار است.

وی ادامه داد: مردم مومن و نیکوکار سرزمین آب و آفتاب می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها، دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری سطح جزیره نسبت به پرداخت زکات فطریه اقدام کنند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم شماره کارت های برای پرداخت زکات فطریه عام را ۶٠٣٧٩٩٧٩۵٠٠۵٧۴۴٩ (زکات فطریه عام)، ۶٠٣٧٩٩٧٩۵٠٠۶۵۷۱۵ (زکات فطریه سادات)، ۶٠٣٧٩٩٧٩۵٠٠٨٢٢۵۶ (ویژه کفاره عمد)، ۶٠٣٧٩٩٧٩۵٠٠٧۳٩٨٢ (ویژه کفاره غیر عمد) و ۶٠٣٧٩٩٧٩۵٠٠٢٧٧۶۴ (ویژه وجوه امانی شرعی) اعلام کرد.

تارک خاطرنشان کرد: مبالغ جمع آوری شده از زکات فطریه با رعایت موازین شرعی در اسرع وقت به حساب خانواده های نیازمند واریز می‌شود.

به گزارش ایرنا، زکات فطره یا فطریه در عید فطر پرداخت می شود که مقدار، تاخیر و وقت پرداخت، میزان کفاره و مبلغ فطریه بر اساس گندم و برنج در ماه رمضان از سوی مراجع عظام تقلید اعلام می شود.

عید سعید فطر برای مسلمانان سراسر جهان اهمیت بسیاری دارد و پایان یک ماه عبادت معنوی و خوداندیشی و آغاز فصلی جدید از ایمان و تعهد به ارزش‌های اسلام است.

این عید سعید اهمیتی چند وجهی و ریشه‌های عمیق فرهنگی، اجتماعی و معنوی دارد. در این روز که زمان شادی و جشن است، مسلمانان در نقاط مختلف جهان با خانواده و دوستان خود برای هدیه دادن، توزیع غذا، دعا و نیایش گردهم می‌آیند.

مسلمانان در عید فطر نماز می‌خوانند چرا که یک جشن مذهبی است و پایان ماه مبارک رمضان را نشان می‌دهد.

عید سعید فطر زمان شادی و شکرگزاری و پایان ماه تهذیب معنوی و نفسانی است.

پیشینه عید فطر به زمان پیامبر اکرم (ص) که اسلام را بنیان نهاد، برمی‌گردد یعنی قرن هفتم. طبق روایات اسلامی، از آنجایی که قرآن نخستین بار در ماه رمضان بر پیامبر اعظم (ص) نازل شد، این ماه مقدس شمرده می‌شود.

در پایان این ماه، جشن عید فطر برگزار می‌شود که به معنای جشن افطار یعنی پایان ماه روزه از طلوع فجر تا غروب این ماه و آغاز ماه شوال است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha