۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85439628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبلغ فطریه توسط امام جمعه اصفهان اعلام شد

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85439628
مبلغ فطریه توسط امام جمعه اصفهان اعلام شد

اصفهان- ایرنا- آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان میزان، زمان و نحوه پرداخت زکات فطره در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز سه‌شنبه گفت: هر انسان مسلمان مکلف از غروب شب عید فطر می‌تواند زکات فطره خود را کنار بگذارد و در مسیری که مشخص شده است پرداخت کند، مقدار فطریه قیمت آزاد سه کیلوگرم گندم، جو، کشمش، برنج یا خرماست که بر این اساس قیمت‌های متفاوتی دارد.

وی افزود: قیمت تعیین شده برای زکات فطره امسال از سوی مراجع دینی حداقل ۶۵۰ هزار ریال (۶۵ هزار تومان) معادل سه کیلوگرم گندم باید برای زکات فطره هر فرد پرداخت شود و این رقم برای فرد کوچک و بزرگ، مرد و زن (به عنوان عیال) فرقی نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: پرداخت فطریه ارتباطی با داشتن توانایی برای روزه گرفتن ندارد، پرداخت فطریه بر همه مسلمانان که به سن تکلیف رسیده‌اند و توانایی پرداخت دارند (فقیر نیستند)، حتی اگر روزه ماه مبارک رمضان را نگرفته باشند، واجب است.

وی درباره زمان پرداخت زکات فطره متذکر شد: پول زکات فطره برای کسانی که نماز عید سعید فطر را اقامه می‌کنند باید تا قبل از نماز و برای کسانی که نماز را نمی‌خوانند باید تا قبل از ظهر عید فطر، کنار گذاشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان درباره اینکه فطریه به چه کسی باید پرداخت شود، گفت: این زکات را باید به نیازمندان و مستمندان داد که یکی از بهترین محل‌ها برای پرداخت، صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته به این امر است.

وی تصریح کرد: چنانچه فردی در بین اقوام خود نیازمند و مستحقی را برای دریافت زکات فطره داشته باشد، می تواند به آنها پرداخت کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در روز عید سعید فطر، خداوند بر گردن همه روزه‌داران و مسلمانانی که به حد ادای تکالیف الهی رسیده‌اند، واجب شرعی با عنوان پرداخت فطریه قرار داده است.

به گزارش ایرنا، نماز عید فطر امسال در محل مصلای بزرگ اصفهان اقامه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha