۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85439787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز تامین داروهای خاص و شیمی درمانی برای هلال احمر زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مجوز تهیه و توزیع داروهای خاص و شیمی درمانی توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان برای داروخانه هلال احمر زنجان صادر شد.

حکمت الله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز تامین و توزیع داروهای خاص و شیمی درمانی در کمیسیون ماده ۲۰ معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به تصویب رسید و مجوز آن برای داروخانه هلال احمر زنجان صادر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار داشت: در نخستین مرحله یک قلم از داروهای خاص شیمی درمانی توسط داروخانه هلال احمر زنجان تهیه شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: انتظار می رود سازمان های بیمه گر نسبت به پوشش بیمه ای و تسهیل و تسریع در پرداخت مطالبات بیمه ای اقلام دارویی داروخانه جمعیت هلال احمر مساعدت لازم را داشته باشند.

وی یادآوری کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت هلال احمر و برنامه های حمایتی در حوزه دارو و درمان در این مجموعه بتوانیم به بیماران نیازمند خدمات شایسته ای را ارائه دهیم.

پوشش امدادی نماز عید فطر توسط ۲۹ تیم امدادی هلال احمر استان زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۲۹ تیم عملیاتی هلال احمر در استان نمازگزاران در عید فطر را پوشش امدادی و بشردوستانه می دهند.

هاشمی افزود: ۲۲ تیم با ۱۱۰ نیروی عملیاتی هلال احمر از صبح روز چهارشنبه در محل برگزاری نماز عید فطر شهرستان های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، ماهنشان، طارم و ایجرود مستقر و در صورت نیاز امدادرسانی را انجام خواهند داد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز هفت مرکز پاسخگویی، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، یک تیم امداد هوایی همراه با بالگرد و یک دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات در حالت آماده باش برای ارائه خدمات امدادی قرار می گیرند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۲۲ تیم عملیاتی همراه با ۹ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه خودروی کمک دار و یک دستگاه مینی بوس برای ارائه خدمات امدادی به نمازگزاران تا پایان نماز عید فطر مستقر می شوند.
هاشمی اظهار داشت: از این تعداد تیم های عملیاتی، ۲ تیم توانا متشکل از ۱۰ نجاتگر خانم نیز برای ارائه خدمات امدادی پیش بینی شده است.
وی به ارائه خدمات بشردوستانه و امدادی توسط اعضای جوانان اشاره کرد و ادامه داد: هفت تیم مشتکل از ۱۴ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر نیز ارائه خدمات بشردوستانه مورد نیاز را ارائه خواهند داد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای جوانان در ورودی شهرها مستقر و در روز عید فطر از مسافران ورودی به شهرها استقبال و اقدام به اجرای طرح پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیکی) خواهند کرد.
هاشمی از اجرای طرح پایش سلامت توسط حوزه معاونت داوطلبان خبرداد و افزود: ۱۰ ایستگاه پایش سلامت نمازگزاران و ۱۰ صندوق کمک به مردم مظلوم غزه نیز در مکان های برگزاری نماز عید فطر فعال می شود.
وی یادآوری کرد: طرح پایش سلامت و کمک به مردم مظلوم غزه با مشارکت ۵۰ نفر از داوطلبان خانم و آقا انجام خواهد شد.
گفتنی است، تیم های عملیاتی هلال احمر استان زنجان پیش از این، در راهپیمایی روز قدس به بیش از پنج هزار و ۱۵۰ نفر از راهپیمایان روزه دار خدمات امدادی و بشردوستانه ارائه داده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha