۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85439796
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سرزمین خورشید هشتم مهیای عید بندگی

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85439796
سرزمین خورشید هشتم مهیای عید بندگی

مشهد- ایرنا- مومنان پس از سی روز روزه داری و نیایش خالصانه در عید بزرگ بندگی برای رهایی از هوای نفس با خالق هستی عهد می بندند که در مشهدالرضا (ع) تمهیدات ویژه ای برای تسهیل تردد زائران و مجاوران و حضور آنان در نماز عید فطر اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، مضجع شریف رضوی به عنوان قبله دلدادگان به اهل بیت (ع) کانونی ترین مرکز برپایی نماز عید بندگی در مشهدالرضا (ع) است و زائران و مجاوران از اقصی نقاط شهر و حتی کشور خود را در طلیعه فطر به این بارگاه منور می رسانند.

طبق اعلام رییس ستاد نماز جمعه مشهد، مراسم نماز عید فطر از ساعت ۶ صبح روز عید آغاز و صفوف نماز در صحن پیامبر اعظم (ص) شکل می گیرد.

حجت الاسلام ابراهیم معادی به خبرنگار ایرنا گفت: این مراسم با تلاوت قرآن کریم آغاز می شود و پس از آن احکام نماز عید بیان می شود.

وی ادامه داد: نماز عید فطر نیز از ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه به امامت آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اقامه می‌شود.

سرزمین خورشید هشتم مهیای عید بندگی

رییس ستاد نماز جمعه مشهد اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در صورتی که هوا مساعد باشد در صحن پیامبر اعظم(ص) و در غیر این صورت با محوریت رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

مدیریت شهری مشهد و پلیس راهور نیز برای تسهیل تردد شهروندان و حضور در مراسم نماز عید فطر، تمهیدات مختلفی را اندیشیده اند که حمل و نقل عمومی رایگان از آن جمله است.

بیشتر بخوانید:

عربستان سعودی روز چهارشنبه را عید سعید فطر اعلام کرد

۱۹ گروه برای استهلال ماه شوال در خراسان رضوی تشکیل شده است

فیلم/ اقامه نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی

سرزمین خورشید هشتم مهیای عید بندگی

سرویس دهی رایگان مترو و اتوبوسرانی مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از سرویس دهی صلواتی به نمازگزاران در روز عید سعید فطر خبر داد و افزود: طبق مصوبه شورای شهر و دستور شهردار مشهد، خدمات ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی در روز عید سعید فطر به صورت صلواتی ارائه می شود.

محسن شریعتی افزود: برای برگشت نمازگزاران نیز تمهیدات لازم با اختصاص ۲۳۰ دستگاه اتوبوس کمکی در پنج پایانه موقت شامل حرم مطهر در مسیر روگذر شیرازی، میدان بیت المقدس ابتدای مسیر بی آرتی، خیابان شهید اندرزگو در محدوده باب الجواد(ع)، حرم مطهر در مسیر روگذر طبرسی و ابتدای خیابان شهید نواب صفوی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: با توجه به شیوه نامه ابلاغی از سوی شورای اسلامی شهر و دستور شهردار مشهد و در راستای تسهیل دسترسی زائران و مجاوران به حرم مطهر برای برپایی نماز عید فطر، سرویس‌دهی مترو در روز عید فطر رایگان است.

بهرام نکاحی افزود: از این رو سرویس‌دهی خطوط یکم و دوم مترو در روز عید سعید فطر از ساعت پنج صبح آغاز و تا ساعت ۲۲ به‌صورت رایگان ادامه خواهد یافت.

سرزمین خورشید هشتم مهیای عید بندگی

فضاآرایی شهری

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: در آستانه عید فطر اقداماتی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری انجام شده است.

یوسف اسماعیل زاده افزود: فضا آرایی شهری، عرضه پیام‌های مناسبتی و تبریک عید فطر از طریق بیلبوردها و تابلوهای سطح شهر از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: همچنین در بوستان‌های بخارایی، حجاب، بهار، بهشت، امت، اردیبهشت، سحر، پژوهش، نیلوفر آبی، چهل‌بازه، صادقیه و ثامن نیز جشن های قرآنی در حال برگزاری است و در کنار آن ایستگاه‌ها و غرفه‌های ورزشی و فرهنگی با حضور هنرمندان و همکاری تشکل‌های مختلف برپاشده است.

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد افزود: با توجه به برگزاری نماز عید فطر و در راستای همکاری با تشکل‌های مردمی، زیرساخت‌های لازم برای برپایی نماز عید فطر در فضاهای باز برای تشکل‌های درخواست دهنده فراهم خواهد شد.

سرزمین خورشید هشتم مهیای عید بندگی

تمهیدات ترافیکی

پلیس راهور نیز برای تسهیل تردد زائران و مجاوران به حرم رضوی طرح ترافیکی ویژه ای اجرا می کند.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ساعت چهار صبح روز عید فطر از تقاطع دانش در خیابان امام رضا (ع) به سمت حرم، میدان شهدا به حرم، میدان پنج راه و تقاطع نواب شارستان به حرم، تقاطع گمنام به سمت حرم و تقاطع اندرزگو به سمت میدان بیت المقدس محدودیت و ممنوعیت ترافیکی اجرا می شود.

هادی امیدوار افزود: در این مسیرها علاوه بر انسداد مسیر، پاکسازی معابر از خودروها هم انجام خواهد شد.

وی از شهروندان خواست با پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند و از پارک وسایل نقلیه خود در طول مسیر پرهیز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha