امکان پرداخت زکات فطریه با کارت خوان نانوایی‌ها فراهم شد

اصفهان-ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان گفت: مردم می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان تعبیه شده در نانوایی‌های سراسر استان نیز فطریه و کفاره خود را بپردازند.

علی اخلاقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امکان پرداخت زکات فطریه با دستگاه کارت خوان نانوایی‌ها امسال برای نخستین بار در سطح کشور فراهم شده است.

وی اضافه کرد: ۲۴ ساعت قبل و ۴۸ ساعت بعد از عید فطر، پرداخت زکات فطریه روی دستگاه‌های کارت خوان نانوایی‌هایی که سهمیه دولتی آرد می‌گیرند، فعال است.

اخلاقی ادامه داد: مبلغ واریز شده شهروندان در سامانه پرداخت زکات فطریه و کفارات نانوایی‌ها بصورت‌ آنی به حساب نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) واریز و برای نیازمندان همان منطقه هزینه خواهد شد.

معاون کمیته امداد اصفهان افزود: همچنین پایگاه‌های سیار کمیته امداد در مُصلی‌ها، مراکز برگزاری نماز عید فطر، روستاها و همچنین معابر و میادین مرکزی شهرها مانند سال های گذشته نیز برای جمع‌آوری فطریه مستقر هستند.

اخلاقی با تقدیر از مشارکت مردم در ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مددجویان در ماه مبارک رمضان افزود: یکی دیگر از برنامه های این نهاد در پایان ماه رمضان، جمع‌آوری زکات فطریه، کفارات و نذورات مردم مومن و خداجو برای کمک به خانوارهای تحت حمایت و نیازمندان است.

وی تاکید کرد: تلاش این نهاد برای جلب اعتماد مردم نیکوکار، خیران گرانقدر و افزایش و تسریع خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان افزود: خانواده‌های هدف برای دریافت زکات فطریه از قبل شناسایی شده‌اند و نیات مردم در این رابطه در کمترین زمان بدست خانواده های نیازمند خواهد رسید.

وی افزود: مردم می‌توانند با شماره‌گیری #۵*۰۳۱*۸۸۷۷* یا واریز فطریه عام به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۴۲۹ و واریز فطریه سادات به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۶۹۵ همچنین با مراجعه به پایگاه‌های دارای مجوز از دبیرخانه شورای زکات برای پرداخت فطریه خود و خانواده اقدام کنند.

به گفته کریم زارع رییس کمیته امداد امام اصفهان نیز نزدیک به ۱۰ هزار نفر از نیازمندان تحت پوشش این نهاد در بیش از ۵۰ ضیافت افطاری ماه رمضان امسال مهمان شدند.

وی افزود: در ماه مبارک بیش از ۶۲۵ هزار پرس غذا و بیش از ۵۱ هزار بسته معیشتی با مساعدت نیکوکاران به ارزش بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان بین خانواده های تحت حمایت و نیازمندان توزیع شد.

زارع گفت: حمایت از فرزندان یتیم و نیازمند نیز در ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، قیمت تعیین شده برای زکات فطریه امسال از سوی مراجع دینی حداقل ۶۵۰ هزار ریال(۶۵ هزار تومان) معادل سه کیلوگرم گندم برای هر فرد تعیین شده است و این رقم برای فرد کوچک و بزرگ، مرد و زن (به عنوان عیال) فرقی نمی‌کند.

پرداخت فطریه ارتباطی با داشتن توانایی برای روزه گرفتن ندارد و بر همه مسلمانان که به سن تکلیف رسیده‌اند و توانایی پرداخت دارند (فقیر نیستند)، حتی اگر روزه ماه مبارک رمضان را نگرفته باشند، واجب است.

زکات فطریه برای کسانی که نماز عید سعید فطر را اقامه می‌کنند باید تا قبل از نماز و برای کسانی که نماز را نمی‌خوانند باید تا قبل از ظهر عید فطر، کنار گذاشته شود.

نماز عید فطر امسال روز چهاشنبه ۲۲ فروردین در مُصلای بزرگ اصفهان اقامه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha