۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85440025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

موضع‌گیری تند نخست وزیر جدید ایرلند درباره جنایات اسرائیل در غزه

لندن – ایرنا – «سایمون هریس» رهبر حزب حاکم فاین گایل که انتظار می‌رود چند روز دیگر از سوی پارلمان ایرلند مامور تشکیل کابینه شود، خطاب به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که مردم ایرلند از اقدامات او در غزه ناراضی و متنفّرند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، هریس طی سخنانی در نشست سالانه اعضای این حزب، موضع دولت جدید را در حوزه سیاست‌ خارجی تشریح کرد و گفت که بحران انسانی در غزه بدتر شده است و ایرلند نمی تواند در برابر اقدامات اسرائیل سکوت کند.

وی با تکرار موضع‌ غرب علیه عملیات طوفان الاقصی و محکوم کردن حمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی افزود: «اما ما نمی توانیم در مورد اقدامات اسرائیل نیز سکوت کنیم. انتقام، بمباران و کشتار کودکان جای عقل را گرفته است.»

این مقام ایرلندی از رژیم صهیونیستی به دلیل مانع‌تراشی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه انتقاد کرد و آن را عامل ایجاد قحطی در این منطقه توصیف کرد. وی در اظهاراتی شدیداللحن گفت: «هر کسی که بتواند گرسنگی عمدی را تحمل کند، انسانیت خود را از دست داده است.»

وی بیان داشت: «آقای نتانیاهو، مردم ایرلند نمی توانند واضح تر باشند. ما از اعمال شما ناراضی هستیم. با آتش بس موافقت کنید و اجازه دهید کمک‌ها وارد غزه شود.»

او در پی این اظهارات با تشویق حضار مواجه شد.

هریس در پی استعفای ناگهانی لئو وارادکار از مقام نخست وزیری، به‌عنوان رهبر حزب حاکم انتخاب شد و چند روز دیگر کار خود را به‌عنوان نخست وزیر جدید ایرلند آغاز خواهد کرد.

ایرلند از دیرباز از حامیان فلسطین بوده و هفته پیش نیز تمایل خود را برای مداخله در پرونده آفریقای جنوبی درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، نزد دیوان کیفری بین المللی اعلام کرده است.

این کشور همچنین بر خلاف موضع اتحادیه اروپا که خواستار توقف موقت درگیری‌ها برای انتقال کمک‌های انسانی به عزه است، بر لزوم برقراری آتش‌بس دائم در این باریکه تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۳ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha