۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85440069
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

انهدام باند سرقت خانوادگی و دستگیری ۲ متهم به قتل در جنوب شهر

تهران بزرگ - ایرنا - انهدام باندی که به صورت خانوادگی سرقت می‌کردند، کشف ۷۲ هزار لیتر سوخت قاچاق و بازداشت ۲ قاتل از مهمترین اخبار امروز/سه‌شنبه/ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است.

به گزارش ایرنا، رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ۷۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک انبار دپوی سوخت مواد نفتی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران در رصد های اطلاعاتی مطلع شدند در انباری در محدوده کهریزک، مقادیرزیادی مواد نفتی در تعدادی از تانکر های نفتی دپو و پنهان شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از هماهنگی های قضایی روز گذشته تیمی از ماموران به این مکان اعزام شدند، افزود: در بررسی های محلی مالک این اموال شناسایی شد و با حضور نماینده شرکت نفت، در مجموع ۷۲هزار لیتر مواد سوختی کشف و تحویل نماینده شرکت نفت شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران ابراز کرد: بررسی جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد و کارشناسان ارزش مواد سوختی کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ افشاری از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ارتکاب قتل در خانه مجردی

همچنین رییس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت مرد جنایتکار پس از ارتکاب قتل در خانه مجردی جنوب تهران خبر داد.

سردار علی ولی پور گودرزی در این خصوص اظهار کرد: کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران از طریق تماس تلفنی مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گزارش کردند.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان زبده اداره دهم پلیس آگاهی راهی سردخانه بیمارستان شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که براثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

انهدام باند سرقت خانوادگی و دستگیری ۲ متهم به قتل در جنوب شهر

گودرزی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد یک مرد جوان مقتول را با خودروی کوییک خود به مرکز درمانی رسانده اما پس از متوجه شدن مرگ وی به سرعت پا به فرار گذاشته‌ است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه مشخص شد مرد جوان هنگام فرار با خودرو خود در خیابان تصادف کرده است و همین حادثه باعث شده است خود را به کلانتری محل معرفی کند که خیلی زود وی هدف تحقیق قرار گرفت.

وی گفت: این مرد به ماموران گفت که مقتول برادر همسرم بود و در خانه مجردی با پسر جوانی به‌نام حامد زندگی می‌کرد که آنها با یکدیگر اختلاف شدید مالی داشتند؛ روز حادثه حامد و برادرزنم با یکدیگر درگیر شدند که این نزاع منجر به جنایت شد؛ خیلی زود مقتول را سوار خودروی کوییک خود کردم و به بیمارستان رساندم اما اقدامات درمانی فایده‌ای نداشت و وی فوت کرد که همین موضوع باعث شد ترس وجودم را فرا بگیرد و پا به فرار بگذارم اما بر اثر استرس در مسیر با خودروی دیگری تصادف کردم و به فرار خود ادامه دادم ولی ناگهان تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، اقدامات فنی و اطلاعاتی را کلید زدند و پی بردند که حامد قصد دارد به‌صورت غیرقانونی ایران را به‌مقصد کشور افغانستان برای همیشه ترک کند که همین کافی بود تا متهم در یک‌قدمی بازداشت قرار بگیرد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در گام بعدی مخفیگاه دقیق متهم را در خارج از تهران شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی وی را در یک عملیات ضربتی به دام انداختند و برای بازجویی‌های ابتدایی به اداره دهم منتقل کردند.

سردار ولیپور گورزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بازداشت عامل قتل مرد جوان در جنوب تهران

از سوی دیگر رییس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت عامل قتل مرد جوان در جنوب تهران، خبر داد.

سردار ولیپور گودرزی اظهار کرد: پانزدهم فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات بیمارستان شهدای یافت‌آباد مرگ مشکوک یک مرد جوان و جراحات شدید ۲ مرد دیگر را با ضربات چاقو از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش کردند.

وی ادامه داد: با اعلام این خبر، خیلی زود تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به بیمارستان موردنظر اعزام شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند؛ تیم جنایی در نخستین گام با جسد مرد حدوداً ۲۵ ساله‌ای مواجه شدند که از ناحیه قفسه سینه هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته بود.

وی عنوان کرد: بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که مقتول در جریان یک نزاع سه نفره در محله ابراهیم‌آباد قربانی جنایت شده که در جریان این درگیری قاتل و یک نفر دیگر زخمی شده و از سوی امدادگران اورژانس به این بیمارستان منتقل شده اند.

سردار ولی پور گودرزی گفت: خیلی زود پسردایی مقتول هدف تحقیقات قرار گرفت و مدعی شد، ما کارگر هستیم و در یک خانه کوچک اجاره‌ای در محله یافت‌آباد تهران زندگی می‌کنیم؛ مقتول که پسرعمه‌ام بود با مالک بخاطر اینکه خانه کوچک است و افراد زیادی در آنجا زندگی می‌کنند، اختلاف پیدا کرد و این موضوع باعث شد تا از یکدیگر کینه بگیرند و با هم قرار نزاع بگذارند؛ در جریان این درگیری قاتل با ضربه چاقو پسرعمه‌ام را به قتل رساند اما خودش و من به شدت زخمی شدیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته محل جنایت، بررسی‌های خود را در رابطه با این پرونده دهند.

وی یادآور شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان که در بیمارستان بستری بودند پس از سیر مراحل درمانی جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار خواهند گرفتند.

دستگیری برادران سارق و خریدار اموال مسروقه در جنوب تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت همچنین از دستگیری ۲ برادر سارق اماکن عمومی در جنوب تهران، خبر داد و گفت: مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر شد.

سردار ولیپور گودرزی در این خصوص اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت‌ از اماکن‌های عمومی در جنوب تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

انهدام باند سرقت خانوادگی و دستگیری ۲ متهم به قتل در جنوب شهر

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد ۲ مرد جوان با استفاده از یک موتورسیکلت در ساعات پایانی شب در خیابان‌های جنوب تهران تردد کرده و پس از شناسایی اماکن عمومی موردنظر خود اقدام به سرقت می کنند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند آنها که با یکدیگر برادر هستند به اماکن‌های عمومی زیادی در جنوب تهران دستبرد زده‌اند.

وی عنوان کرد: کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده با روش‌های علمی و بررسی‌های موشکافانه مخفیگاه‌ متهمان را در تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی آنها را طی یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه دهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۹ فقره سرقت اماکن عمومی در جنوب تهران اعتراف و مالخر خود را نیز معرفی کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه مالخر پرونده نیز بازداشت و در بررسی‌های اولیه اموال مسروقه کشف شد، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری خانواده سارق

از سوی دیگر سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقانی که بصورت خانوادگی اقدام به کش رو زنی می کردند، خبر داد.

سرهنگ صادق ضرونی در این خصوص اظهار کرد: در پی سرقت های متعدد کش رو زنی در سطح محدوده کلانتری ۱۶۶ لواسانات بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بررسی های اولیه نشان از این داشت دختری ۱۲ ساله با همکاری پدر و مادرش مرتکب سرقت ها شده است.

سرهنگ ضرونی افزود: تحقیقات پلیسی ادامه یافت تا سرانجام در روز بیستم فروردین سال جاری خبر سرقت دیگری به پلیس اعلام شد و با تحقیقات میدانی، با توجه به استخراج تصاویر متهمان و با به کارگیری بانک اطلاعاتی پلیس، اعضای این خانواده شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: با شناسایی این افراد گشت زنی های هدفمند آغاز و متهمان در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: در تحقیقات صورت گرفته، متهمان به ۵ فقره سرقت اعتراف کردند و کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha