تحلیلگر صهیونیست، «آتش‌بس» را تنها راه خلاصی اسرائیل از حملات حزب‌الله دانست

تهران- ایرنا- یک مفسر صهیونیست امروز (سه شنبه) به دشواری‌های تداوم تقابل با حزب‌الله اشاره و تاکید کرد: تنها گزینه پیش روی اسرائیل برای حل مشکل نظامی در جبهه شمالی، دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه است.

به گزارش ایرنا، «رِویو دروکر» تحلیلگر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در مقاله ای که در روزنامه «هاآرتص» منشتر شد، افزود: دستیابی به توافق مبادله اسیران با حماس که منجر به آتش‌بس می‌شود، امکان دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک با حزب‌الله [ لبنان] را فراهم می‌کند و به پایان درگیری‌های جاری بین دو طرف منجر خواهد شد.

وی در این مقاله، اظهارات فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ارتش این رژیم در مواجهه نظامی با حزب الله پیروز می‌شود، را به سخره گرفت.

او تهدیدهای رهبران سیاسی و نظامی در تل آویو علیه حزب الله را در مقایسه با واقعیتی که شهرک‌ نشینان صهیونیست در منطقه شمالی تجربه می‌کنند، «شرم‌آور» توصیف کرد.

تحلیلگر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی افزود: اگر فرض کنیم زیرساخت‌های لبنان را تخریب کرده‌ایم، آیا این باعث خواهد شد تا حزب‌الله ۴۰ کیلومتر از مرز عقب‌نشینی کند؟

وی اضافه کرد: در اینکه عملیات زمینی در عمق لبنان به این امر کمک خواهد کرد، آن هم در زمانی که نیروهای ارتش اسرائیل در غزه و کرانه باختری مستقر هستند، تردید زیادی وجود دارد.

دروکر با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاده، نشان می‌دهد که ارتش رژیم اسرائیل نمی‌تواند در طول چند ماه در چند جبهه بجنگد و شرایط جذب نیروهای ذخیره لازم را ندارد، افزود: اعتراف به این امر خوشایند نیست اما باید اقرار کرد که مجبور کردن حزب‌الله به عقب‌نشینی نیروهایش، برای اسرائیل بزرگ‌تر از آن است که بتواند در این ماموریت موفق شود.

وی به خطرات و آسیب هایی که فضای داخلی رژیم اسرائیل به دلیل جنگ [با حزب الله لبنان] در معرض آن قرار خواهد گرفت، اشاره کرد و افزود که شرکت برق این رژیم آمادگی مقابله با پیامدهای جنگ [ با حزب الله لبنان ] را ندارد و شبکه های تلفن همراه [در سرزمین های اشغالی فلسطین] ۲ ساعت پس از قطعی برق از کار خواهند افتاد.

دروکر تاکید کرد که رژیم اسرائیل در چارچوب راه حل دیپلماتیک با حزب الله ممکن است مجبور شود بهایی را در قالب دادن امتیاز در هر چیزی که مربوط به تعیین مرزهای زمینی با لبنان است، بپردازد.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌اند، حزب‌الله لبنان از این تاریخ و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر، بارها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

در همین حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ علیه نوار غزه، بیش از یک هزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم اسرائیل در مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده و مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده و تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha