استاندار: تمام تلاشمان را برای تکمیل زنجیره‌های پیشرفت استان اردبیل به‌کار می‌گیریم

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با تمام توان برای تحقق فصل تحول در استان با راهبرد تکمیل زنجیره‌های پیشرفت و برنامه‌های ویژه‌ای همچون تکمیل زیرساخت‌ها و ارتقای رشد اقتصادی استان خواهیم کوشید.

سیدحامد عاملی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام اظهار کرد: بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام، موجب دلگرمی کارگزاران و مدیران دولت مردمی است و امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های جهادی زمینه رفاه و آسایش مردم عزیز را فراهم کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات دولت در استان اردبیل و اهتمام مسئولان ارشد اجرایی برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان، افزود: سال گذشته تلاش کردیم ضرباهنگ پیشرفت استان را با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود، حول محور گفتمان تحول سرعت بخشیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: در راستای انسجام‌بخشی به برنامه‌ها و اقدامات، تلاش شد گفتمان پیشرفت‌محور در استان بر اساس کلیدواژه‌های آشنای فصل تحول و زنجیره‌های پیشرفت ترسیم شود و امروز تصویر روشنی از مسیر پیش‌روی استان نمایان شده است.

عاملی ادامه داد: با توجه به عقب‌ماندگی‌های تاریخی و مزمن استان در شاخص‌های اقتصادی و نقش اساسی و حیاتی زیرساخت‌ها در ارتقای این شاخص‌ها، از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تلاش‌ها در استان بر جبران این عقب‌ماندگی‌ها متمرکز شده است.

وی گفت: طی ۲ سال اخیر شاهد توسعه شبکه بزرگ‌راهی از جنوب تا شمال استان بوده‌ایم به‌طوری‌که امروز همه پروژه‌های بزرگ‌راهی استان از ردیف ملی برخوردار هستند و سالانه بین ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر به طول بزرگ‌راه‌های استان افزوده می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به مطالبه به‌حق مردم استان در سرعت‌بخشی به تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل، طی این مدت منابع مورد نیاز این پروژه ملی تأمین شد و امروز تمامی بخش‌های گلوگاهی و سخت‌گذر راه‌آهن اردبیل تکمیل شده و به‌زودی با بهره‌برداری از این پروژه، شاهد نقش‌آفرینی راه‌آهن در توسعه سایر بخش‌های استان خواهیم بود.

عاملی با اشاره به آب‌گیری ۳ سد عمارت، عنبران و گیوی در ۲ سال گذشته، اظهار کرد: در بخش کشاورزی هم افزایش یک‌میلیون تنی محصولات کشاورزی استان اردبیل هدف‌گذاری شده است که این امر نقش مهمی در بهبود سرانه اقتصادی استان خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای تأمین آب پایدار ۷۰۰ روستای استان اردبیل، ادامه داد: در این راستا طی تفاهم‌نامه میان بسیج سازندگی و آب و فاضلاب استان، آب‌رسانی به ۴۵۴ روستا در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد تاکنون نزدیک به ۲۰۰ روستا دارای آب پایدار شده است.

استاندار اردبیل همچنین با یادآوری اقدامات انجام‌شده برای تأمین انرژی مورد نیاز استان، تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از افت فشار گاز در فصل‌های سرد سال و تأمین پایدار گاز واحدهای تولیدی از جمله بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای ایران در شمال استان، احداث خط دوم انتقال گاز (چلوند به اردبیل) در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل آن ظرفیت گاز استان از ۱۱میلیون مترمکعب به ۲۵میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

عاملی با اشاره به اهتمام دولت برای ایجاد رونق و جهش تولید در استان، گفت: تمام تلاش ما بر این بوده است تا با تحول واقعی در عرصه‌های اقتصادی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم که در این راستا می‌توان به طرح باشگاه هزارتایی‌ها برای افزایش ظرفیت اشتغال بیش از ۱۵ واحد تولیدی بزرگ استان به بالای ۱۰۰۰ نفر اشاره کرد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم دولت میدانی بوده و در استان اردبیل هم تلاش کرده‌ایم تا با حضور در اقصی نقاط استان، از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شده و راهکارهای واقع‌بینانه برای حل این مسائل به‌کار گیریم که ۴۰ سفر شهرستانی با ۵۸۰ مصوبه در این راستا بوده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی در سال جدید با تأکید بر جهش تولید، این‌بار با نگاه ویژه به مشارکت مردم، تحقق ایران قوی را حکیمانه ریل‌گذاری فرمودند و ما نیز در سال جاری با تمام توان برای تحقق فصل تحول اردبیل‌مان با مشارکت اهالی ولایی استان، با راهبرد تکمیل زنجیره‌های پیشرفت و برنامه‌های ویژه‌ای همچون تکمیل زیرساخت‌ها و ارتقای رشد اقتصادی خواهیم کوشید.

عاملی با بیان اینکه ما مسؤول هستیم و باید برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم تلاش کنیم، گفت: تمام تلاشمان را برای پیشرفت استان و گره‌گشایی از زندگی مردم به‌کار بسته‌ایم و امیدواریم در سال جدید نیز با همراهی مردم و نخبگان در مدت مسؤولیت خود بتوانیم به آنچه در شأن مردم فرهیخته استان است، عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha