۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85440606
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شکوه حضور گنبدی‌ها در نماز عید فطر+ فیلم

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85440606
شکوه حضور گنبدی‌ها در نماز عید فطر+ فیلم

گنبدکاووس-ایرنا-مردم مومن گنبدکاووس همزمان با عید سعید فطر در صفوف یکپارچه با حضور در نماز عید فطر ندای اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ سردادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساعت هنوز ۶ صبح نشده که اقشار مختلف مردم از کودک و نوجوان، پیر و جوان، زن و مرد در گروه های دوستانه و خانوادگی از اقصی نقاط شهر گنبدکاووس در مصلای شهرستان حضور یافتند تا نماز عید فطر را اقامه کنند؛ از بلندگو صدای «اَللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ وَ لِلَّهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَی مَا هَدَانَا وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلَی مَا أَوْلاَنَا» می‌آمد.

عطر خوش بوی عید فطر از فضای ملکوتی رمضان حس و حال خاصی به مصلی بخشیده و فضا مملو از حضور مردمی بود که از جای جای شهر آمده بودند تا پس از یک ماه بندگی و به شکرانه یک ماه عبادت، روزه‌داری‌شان را دست در دست هم جشن بگیرند.
دقایق اول صبح است و مردم ولایی گنبدکاووس با حضور در مصلی امام جعفر صادق(ع)، برای اقامه نماز عید سعید فطر به شکرانه یک ماه عبادت و روزه داری حاضر شدند.

خواندن زیارت‌نامه دعای وداع، تلاوت قرآن کریم، دعای فرج امام زمان (عج)، ادعیه ویژه وداع با ماه مبارک رمضان از برنامه‌های پیش از شروع نماز عید سعید فطر گنبد بود؛ نماز باشکوه عید سعید فطر در این شهرستان به امامت حجت الاسلام حسن ترابی اقامه شد.

بعد از اقامه نماز عید فطر نمازگزاران یکدیگر را به تناول شیرینی، شکلات و تربت پاک کربلا دعوت کردند و به کودکان و نوجوانان حاضر در مصلی عیدی دادند.

شکوه حضور گنبدی‌ها در نماز عید فطر+ فیلم
به گزارش ایرنا، عید سعید فطر روز اول ماه شوال، پایان یک ماه روزه‌داری ماه مبارک رمضان و از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است.

در روایات این روز برای کسانی که روزه آنها در ماه رمضان پذیرفته شده، روز عید و پاداش معرفی شده است.

در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است.

آداب و احکام خاصی برای شب و روز عید فطر از جمله احیا، خواندن نماز و دعا، قرائت قرآن، غسل، زیارت امام حسین(ع) و گفتن تکبیرات خاص گفته شده است.

این روز در کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است و مسلمانان در این روز نماز عید فطر را به جماعت برگزار می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha