۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85440622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: آگاهی جهانی در حال تحقق است

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبر: 85440622
امام جمعه بیرجند: آگاهی جهانی در حال تحقق است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: آگاهی جهانی به عنوان یکی از آثار انقلاب اسلامی در سطح جهان حتی کشورهای غربی در حال تحقق است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر که در مصلی المهدی (عج) شهر بیرجند اقامه شد، گفت: امام خمینی (ره) تشکیل حکومت اسلامی، ایجاد آگاهی جهانی و زمینه‌سازی ظهور امام زمان را سه ماموریت اصلی خود در برپایی انقلاب اسلامی عنوان کرد که اکنون شاهد آثار آن هستیم.

وی بیان کرد: تشکیل حکومت اسلامی به عنوان اولین ماموریت برای حفظ بشر انجام شد و معنایش را امروز می‌فهمیم که اگر این انقلاب نبود با بشر چه می‌کردند، دو نیمکره شرقی و غربی زیر سلطه لیبرال دمکراسی و کمونیست‌ها بود و هیچ پایگاهی برای اسلام نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ماموریت دوم ایجاد آگاهی جهانی بوده یعنی آنچه الان اتفاق افتاده و از آثار انقلاب اسلامی است که حتی در ملت‌های کشورهای غربی مردم بیدار شده‌اند.

وی گفت: امروز شاهدیم امت امام وظیفه خود را انجام داده و مقاومت کرده، اگر هزینه کرده ولی جهان را بیدار کرده و هدف سوم زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ شروع شد و سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید افزود: این انقلاب یک اتفاق نبود بلکه حکمت بالغه الهی بود که همه مقدماتش هر یک در جای خود تنظیم شده و در تفاسیر قرآنی، احادیث نبوی و روایات اهل بیت حتی انسان‌هایی که دارای سیر و سلوک بودند قبل از آن پیش‌بینی می‌شد، رمز آن هم پیداست.

وی اظهار کرد: انسان‌هایی که اندکی در تحلیل مسائل علمی یا تاریخی دست دارند، می‌دانند اگر این انقلاب نبود سر بشر چه پیش می‌آمد زیرا استعمارگران و لیبرال دمکراسی غرب به سرکردگی آمریکا برای همه جهان نقشه پیروزی داشتند و با فروپاشی شوروی بر جهان مسلط می‌شدند یعنی کل جهان زیر سلطه لیبرال دمکراسی غرب بود و همه انسان‌ها شرایط مردم غزه را داشتند.

امام جمعه بیرجند گفت: خداوند حکیم برای دین خود و اتمام حجت بشر روی زمین این انقلاب را در نظام حکمت الهی تعیین کرد لذا وقتی انقلاب صورت گرفت و شوروی ساقط شد اما کشورهای غربی و آمریکا نتوانستند بر جوامع بشری سلطه پیدا کنند چون انقلاب اسلامی مانع بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک عید سعید فطر افزود: بعد از سه ماه رجب، شعبان و رمضان در طاعت الهی و مجاهدت نفسانی الحق امروز عید تقوا است و آنچه از خدا می‌خواهیم و توصیه می‌کنم این حالت طهارت و تقوا را حفظ کنید زیرا به دست آوردن یک مساله و نگهداری مهمتر از آن است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: حضور شما مردم با ایمان براساس تقوا و ظلم ستیز براساس عدل در صحنه‌های مختلف مسئولیت‌های اجتماعی، بین المللی، منطقه‌ای به خصوص روز قدس شریف، عبادت بزرگی و جهاد در راه خدا است.

وی گفت: می‌بینید کار بشر به کجا رسیده، ظلم و ستم و طواغیت تا کجا پیش آمده‌اند و کاملا پیداست به خصوص برای اهل دقت که همه مکتب‌های مدعی با شکست مواجه هستند غیر از دین الهی که حق و عدل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی قرون ۱۹ و ۲۰ را از بدترین قرن‌های تاریخ از نظر ظلم و ستم در دوران زندگی بشر دانست و گفت: در این قرون با ظهور استعمارگرها در قالب لیبرال دمکراسی غرب، شرایطی پیش آمد که دین و خدا را کنار زدند و تابع هوای نفش شدند، به صورت جمعی برنامه‌های استعمار سلطه جهانی پیدا کرد و بشر بدترین روزهای خود را می‌گذارند و به تعبیر روایت شریف، زمین پر از ظلم و جور شده‌ است.

وی از غزه و فلسطین به عنوان نماد مظلومیت یاد کرد و افزود: امیدواریم با ظهور صاحب اصلی عدل که آن هم شرایطی می‌خواهد و آمادگی جامعه بشری برای پشتیبانی از حق، عدل و مظلوم است، بساط ظلم و فساد برچیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در این ۶ ماه که در فلسطین و غزه این گونه گذشت فقط بحث استکبار جهانی نیست که منشاء فساد در تمام دنیاست بلکه بحث‌ افرادی است که دم از مسلمانی می‌زنند و ۵۶ کشور به اسم اسلامی داریم، اکنون اگر پنج یا ۶ کشور براساس ایمان صحیح و تعهدی که دارند علیه ظلم و ظالم ایستادگی و از مظلوم حمایت می‌کنند، بقیه کشورها از هر ظالم و کافری بدتر هستند و نه اینکه مردم آنها بلکه حکومت‌هایشان این گونه هستند.

وی بیان کرد: اینها (حکومت‌ها) مجری برنامه‌های کفار و خیلی بدتر از کفار چون دست نشانده هستند البته مردم آنها دلسوز هستند و امیدواریم با ظهور امام زمان (عج) و آمادگی برای هر نوع دفاع از دین حق، این بساط ظلم و ستم در جهان برچیده شود.

نماز عید فطر با حضور گسترده مردم به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) اقامه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha