۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85440800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف سرقت طی نوروز در استان سمنان ۲۹ درصد افزایش یافت

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85440800
کشف سرقت طی نوروز در استان سمنان ۲۹ درصد افزایش یافت

سمنان - ایرنا - رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: کشف سرقت در تعطیلات نوروزی با تلاش ماموران و افزایش گشت‌ها ۲۹ درصد افزایش یافت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمود گیلانی روز چهارشنبه به رسانه‌ها افزود: با تلاش های صورت گرفته ماموران در مدت طرح نوروزی ۹۶ درصد از سرقت‌ها کشف شد.

وی گفت: سرقت یکی از معضلات مهم جامعه به شمار می‌رود که تاثیر منفی زیادی بر روحیه مردم دارد، باید زمینه ارتکاب سرقت برای سارقان را از بین برد.

وی با بیان اینکه مقابله با سرقت مطالبه بحق مردم از پلیس است، بیان کرد: پدیده سرقت موضوعی نگران‌کننده است که همه دستگاه‌ها باید اقدام لازم برای پیشگیری و مقابله با آن را انجام دهند.

سرهنگ گیلانی خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس استان در مدت اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ کشف سرقت نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی گذشته ۲۹ درصد افزایش داشت.

وی وقوع بسیاری از سرقت ها را به‌دلیل رعایت‌نشدن نکات و توصیه‌های ایمنی دانست و تصریح کرد: در این مدت افزایش ۶۵ درصدی دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شد.

وی اضافه کرد: با ارائه آموزش های پیش از آغاز تعطیلات نوروزی مانند آموزش اصناف، آموزش طرح خانه به خانه، اجرای طرح های هدفمند و مبارزه جدی با مالخران و سارقان و برنامه ریزی گشت‌های مضاعف در تعطیلات نوروزی منجر به کاهش ۲۲ درصدی وقوع سرقت در این مدت شد.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان با تاکید بر اینکه از نظر پلیس نباید حتی یک مورد سرقت به وقوع بپیوندد، اضافه کرد: اجرای طرح‌های پیشگیرانه و برگزاری دوره‌های آموزش برای اقشار جامعه به صورت ویژه در دستور کار است و شهروندان با رعایت هشدارهای پلیسی و خودمراقبتی راه هرگونه سوء استفاده از سارقان را سلب کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفت درصدی کشف مواد مخدر ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته در استان سمنان رقم خورد و ۱۰ درصد افزایش دستگیری قاچاقچیان و انهدام ۵۲ باند قاچاق از دیگر دستاورد تلاش‌های پلیس در یکسال گذشته است.

استان سمنان با نام‌های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha