۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85440845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حسینی بوشهری: پژوهش اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85440845
حسینی بوشهری: پژوهش اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد

بوشهر- ایرنا- نمانیده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله پژوهش باید در اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد و شرکت‌های نفتی و گازی نیز بخشی از مسئولیت‌های خود را به حوزه دانش‌بنیان اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا،" آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری" روز چهارشنبه در نشست با رییس دانشگاه خلیج فارس و اعضای صندوق پژوهش و فناوری استان بوشهر اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی این استان باید حمایت جدی از فعالیت این شرکت‌ها داشته باشند تا تحول در استان و به تدریج در کشور محقق شود.

وی افزود: کشور منابع انسانی فراوانی دارد که سرمایه نظام محسوب می‌شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در هر کجا اراده کرده‌ایم موفق بوده‌ایم، گفت: افزایش شمار شرکت های دانش بنیان قابل قبول است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید حمایت مالی شوند، افزود: ملت ما از نظر استعداد نسبت به سایر کشورها پیشتاز است که باید به‌صورت هدفمند از ظرفیت‌های منابع انسانی استفاده کرد.

حسینی بوشهری یادآور شد: هر استانی باید در حوزه دانش‌بنیان هدف لازم برای خود ترسیم کند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عنصر هم‌افزایی میان دستگاه‌های تصمیم‌گیر در بخش دانش‌بنیان باید وجود داشته باشد.

ارتقای ۷ رتبه‌ای دانشگاه خلیج فارس بوشهر

رییس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان با دارا بودن سطوح مختلف آموزش و پژوهش در سطح ۹ دانشکده، ۳۱ گروه آموزشی و بیش ۱۰۰ کد رشته تحصیلی، با حضور مستمر بیش از ۲۶۰ عضو هیات علمی تمام وقت و هشت هزار دانشجو، برای موضوع پژوهش، فناوری، نوآوری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت خاصی قائل است که در این راستا اقدامات ارزنده‌ای به انجام رسانده است.

" محمد مدرسی " افزود: نتیجه اقدامات انجام شده ارتقای ۷ رتبه‌ای دانشگاه خلیج فارس در بین دانشگاه‌های کشور در سال گذشته است که پس از اعلام نتایج رتبه‌بندی ، مورد تقدیر مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: حفظ این جایگاه و تقویت آن در سال‌های آینده مستلزم توجه بیشتر به نیازمندی‌های پژوهشگران و دستاوردهای آنها است و یکی از روش‌های مورد توجه اصلی در این راستا، تقویت صندوق حمایت از پژوهش و فناوری استان است.

وی اضافه کرد: با تعامل مناسب و فعالیت‌های مشترک صورت گرفته توسط دانشگاه‌های استان و پارک علم و فناوری استان بوشهر شاهد اقدامات ارزنده به‌صورت ملموس در این زمینه بوده‌ایم اما تا سطح عالی مورد انتظار فاصله داریم و این موضوع نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولین استان به نیازمندی‌های پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان است.

رییس دانشگاه خلیج فارس صندوق پژوهش و فناوری را پشتوانه مهمی برای حمایت از فناوری و نوآوری و به‌خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: اگر این صندوق با اقدامات حمایتی بتواند شرکت‌های دانش بنیان را به خوبی مورد حمایت قرار دهند این شرکت‌ها می‌توانند برای استان و کشور افتخار آفرین باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha