سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی در تاسیسات فاضلاب اهر

تبریز - ایرنا - به گزارش آبفای آذربایجان شرقی، قرارداد سرمایه گذاری در تاسیسات فاضلاب شهر اهر به ارزش ۳۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال با حضور رئیس جمهور امضا می‌شود.

بر اساس این گزارش، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام اینکه روز پنجشنبه ۲۳ فروردین با حضور رئیس جمهور، قراردادهای سرمایه‌گذاری مشارکت عمومی و خصوصی در صنعت آب و فاضلاب مبادله می‌شود، افزود: در این قراردادها از طریق واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به صنایع بزرگ و کوچک، سرمایه‌گذاری به میزان بیش از ۱۹۰ هزار میلیارد ریال با حجم ۴۷ میلیون متر مکعب در سال در بخش تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های فاضلاب انجام می‌شود.

هاشم امینی افزود: در چارچوب سیاست‌های وزارت نیرو ۱۴ عنوان قرارداد در نظر گرفته شده است که با اجرای این قراردادها بخشی از نیاز آبی صنایع بزرگ تامین و استفاده از آب متعارف در صنایع هفت استان کشور حذف می‌شود.

بر اساس این گزارش، یکی از این قراردادها واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌ فاضلاب اهر برای استفاده در بخش صنعت است که همزمان با نامگذاری امسال باعنوان جهش تولید با مشارکت مردم، نسبت به واگذاری پساب تصفیه خانه فاضلاب اهر اقدام شده است.

میزان سرمایه گذاری در این قرارداد ۳۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال ، حجم پساب تولیدی حدود ۵۰۵ میلیون متر مکعب در سال و مدت زمان اجرای این قرارداد بیست سال خواهد بود.

صفیه خانه فاضلاب شهر اهر در جنوب شرقی شهر و به فاصله یک و نیم کیلومتری آن، در حد فاصل رودخانه اهر چای و جاده آسفالته اهر به مشگین شهر واقع شده است و مساحت زمین آن حدود ۲۰ هکتار می باشد.

عملیات ساختمانی تصفیه خانه فاضلاب اهر از اسفند ماه سال ۱۳۸۱ و عملیات تجهیزاتی از فروردین ماه سال ۱۳۸۲ شروع شد و در نیمسال اول سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید.

سالانه بیش از ۸ میلیون متر مکعب آب پایدار در تصفیه خانه فاضلاب اهر تجمیع می شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha