بنا بر نتایج یک نظرسنجی: به عقیده اکثر آمریکایی‌ها اسرائیل مرتکب نسل‌کشی شده است

تهران- ایرنا- نظرسنجی جدید موسسه «یوگاو» (YouGov) که از ۶ تا ۹ آوریل (۱۸ تا ۲۱ فروردین) و با شرکت یک هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان بزرگسال آمریکایی انجام شد، حکایت از آن دارد که اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که رژیم صهیونیستی مرتکب نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها شده است و دولت ایالات متحده باید کمک‌های نظامی خود به این رژیم کاهش دهد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۳۶ درصد از مردم آمریکا معتقدند که رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی علیه فلسطینیان است، در حالی که به عقیده ۳۴ درصد از آنها (رژیم) اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و ۳۰ درصد از آمریکایی‌ها در این خصوص به یک جمع‌بندی و نظر قطعی نرسیده‌اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که ۶۳ درصد از آمریکایی‌ها از دستیابی به آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنند و ۵۸ درصد آنها مخالفت خود را با رویکرد جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده درخصوص جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس اعلام کردند، در حالی که تنها ۲۳ درصد از آنها رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال این جنگ را تائید می کنند.

همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی، تنها ۱۸ درصد از مردم آمریکا بر این باورند که ایالات متحده باید کمک‌های نظامی خود به رژیم صهیونیستی را افزایش دهد در حالی که بیش از دو برابر (یعنی ۳۷ درصد) آنها معتقدند که این کمک‌های نظامی باید کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha