اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته مازندران با تخصیص اعتبار یک‌هزار میلیارد ریالی

ساری - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: دولت سیزدهم در حوزه توانمند سازی و اشتغال معتادان با آموزش فنی و حرفه ای و سرمایه گذاری یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریالی برای سه هزار نفر اشتغال آفرینی کرد.

علی شیرازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغال معتادان بهبود یافته یکی از سیاست های دولت سیزدهم است که مدیران ارشد استان برای تحقق این برنامه اهتمام جدی دارند.

وی اظهار داشت: ظرفیت مراکز دولتی درمان معتادان متجاهر در این دولت در مازندران از ۲۰۰ نفر به ۸۰۰ نفر افزایش یافت که در این بخش شاهد رشد ۴۰۰ درصدی هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان این مطلب که در حوزه مقابله و برخورد با سوداگران مرگ با همت دستگاههای امنیتی، انتظامی و قضایی شاهد رشد ۱۰ درصدی در این خطه از شما هستیم، خاطرنشان کرد: بخش مصادره اموال قاچاقچیان و ضربه زدن به بنیان های مالی آنان در طی ۲ سال گذشته بالغ بر۹۵۰ میلیارد ریال اموال آنها به فروش رسید که رشد ۶۶۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در دولت قبل داشته است.

وی اظهار داشت: علاوه بر انهدام ۱۱۱ باند مخوف قاچاق مواد مخدر در مازندران برای اولین بار در سطح کشور، یک باند فساد در شبکه دولتی قاچاق داروهای مخدر با ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال در این استان شناسایی و منهدم شدند و از طرف دیگر کارمندان متخلف در این بخش دستگیر شدند.

شیرازی با ذکر این نکته که اقدامات پیشگیرانه و ایجاد مصونیت در بین اقشار مختلف جامعه برای اولین بار در سطح استان، "خانه یاری گران زندگی" با کمک آموزش و پرورش استان راه اندازی شد، ادامه داد: این خانه با استفاده از ظرفیت معلمان، کارکنان و انجمن اولیا و مربیان نسبت به آموزش مهارتهای زندگی و پیشگیری از بروز اعتیاد و آسیب های اجتماعی در بدنه بزرگ آموزش و پرورش استان فعالیت داشته باشد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با پیگیری های استاندار مازندران مقررشد تا نسبت به تخصیص اعتبار از سوی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نسبت به راه اندازی این مرکز در شهرستانهای آمل و تنکابن اقدام شود همچنین با همت فرمانداران استان حدود ۴۵۰ خانه یاری گران زندگی در روستاهای مازندران با هدف پیشگیری از اعتیاد راه اندازی و در حال فعالیت هستند.

اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته مازندران با تخصیص اعتبار یک‌هزار میلیارد ریالی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران تصریح کرد: این استان با برگزاری یک انتخابات مجمع خیرین یاری گران زندگی را برای نخستین بار در استان تشکیل داد که تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در این حوزه خیرین استان کمک کردند و برای چهره های برجسته فرهنگی و ورزشی استان حکم سفیر و یاری گر پیشگیری از اعتیاد صادر شد تا از وجود این شخصیت ها که دارای نفوذ کلام در بین آحاد جامعه بویژه جوانان می باشند در امر پیشگیری استفاده شود.

وی اظهار کرد: بهره مندی از ظرفیت یکصد و ۲۷ سمن و تشکل مردمی خدمات بسیار خوبی در زمینه آموزش خانواده ها و گروههای هدف در مناطق آسیب دیده در سطح استان انجام شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: در حوزه توانمند سازی و اشتغال معتادان با آموزش فنی و حرفه ای سه هزار نفر در این استان موفق به مهارت آموزی شدند که در این بخش شاهد رشد ۴۱ درصدی و در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال با یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار شاهد رشد ۲۸ درصدی در دولت سیزدهم بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha