امام جمعه موقت شهرکرد: پیروی از ولایت فقیه رمز استواری ایران اسلامی است

شهرکرد- ایرنا- امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دشمنان در راس آن آمریکا و اسرائیل توطئه‌های زیادی علیه کشور به راه انداخته‌اند اما با پیروی از قرآن، ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه این کشور استوار و محکم پابرجاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: ما قرآن و اسلام ناب محمدی (ص) که در واقع حقیقت عالم است را در اختیار داریم و بی‌شک همین ارزش‌هاست که ما را از تهدیدها و آسیب‌ها در امان نگه داشته است.

وی ادامه داد: شیاطین علیه ما خیلی توطئه می‌کنند اما با وجود تمام آسیب‌ها و مشکلاتی که برای ما به ویژه نسل جوان ایجاد کرده‌اند اما هنوز ما محکم و پابرجا هستیم چرا که آنچه در نزد ماست مهم و مقدس است.

امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: این مسیر نورانی و استواری گام‌های ما به شرطی ادامه می‌یابد که دین را خوب حفظ کنیم و دست از ولایت برنداریم و میراثی که شهدا برای ما به یادگار گذاشتند را به خوبی مراقبت کنیم.

فاطمی در ادامه با گرامیداشت سالروز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: با شکل گیری جمهوری اسلامی ایران، ارتش به رژیم پهلوی پشت کرد و بر اساس فطرت الهی که در وجود فرزندان ملت بود ارتشی‌ها به جز موارد معدود، به خیل انقلابیون پیوستند.

وی یادآور شد: ارتش از همان ابتدای شکل‌گیری و به ویژه در دوران دفاع مقدس خدمات شایسته‌ای را در کنار بسیج و سپاه عرضه داشت و خدا بر توفیق آن بیفزاید.

فاطمی در ادامه با تسلیت ایام رحلت آیت‌الله سید ابوالقاسم حسینی دهکردی، تصریح کرد: این عالم بزرگ متولد شهرکرد بود و تا سن ۱۱ سالگی در دهکرد قدیم زندگی کرد و از ۱۱ سالگی برای امر تحصیل به اصفهان هجرت می‌کند و تا سن ۲۵ سالگی به درجه اجتهاد نائل می‌شود.

وی افزود: پس از آن عازم عتبات می‌شود و از نظر عرفانی و تربیتی شاگرد عارف و زاهد معروف آخوند سلطان آبادی می‌شود و بعد از هفت سال به اصفهان باز می‌گردد و درس خارج تدریس می کردند و رساله ایشان موجود است و در روز هفتم شوال ۱۳۵۳ قمری برابر با ۱۳۱۳ شمسی در اصفهان مرحوم می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد بیان داشت: ما اشخاص بزرگی داریم که می‌توانند الگوی مردم و مومنین و مومنات و جوانان باشد تا در مسیر پاکی و سلامت نفس و تقوا قرار گیرند.

فاطمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به سالروز وقوع جنگ احد دومین رویارویی مهم مسلمانان با کفار اشاره کرد و گفت: این جنگ در تاریخ اسلام مهم است و حضرت حمزه در آن به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha