۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۰۲
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85442205
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ساکنان مناطقی از گلستان فطریه خود را از طریق نانوایی‌ها پرداخت کردند

گرگان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: مردم این استان، تاکنون مبلغ ۹۹۶ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۷۱۹ ریال زکات فطره خود را در قالب طرح «نانینو» از طریق دستگاه‌های نانوایی‌های سطح یک و ۲ پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عیسی بابایی جمعه شب در این زمینه به خبرنگاران اظهار کرد: برای اجرای این طرح ملی، ۲ هزار و ۳۴۰ نانوایی با مشارکت و همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی در استان در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: این مبلغ جمع‌آوری شده در مجموع ۵۹۱ تراکنش داشته که تعداد تراکنش‌ها در واقع نشان دهنده تعداد افرادی است که زکات فطره خود را در قالب این طرح پرداخت کردند.

او خاطرنشان کرد: بیشترین مبلغ زکات فطره جمع‌آوری شده در این طرح، مربوط‌ به شهرستان گرگان به میزان ۴۰۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۰۰ ریال با مجموع ۸۳ تراکنش بوده است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: همچنین بیشترین تراکنش را مردم شهرستان آزادشهر با ۱۱۳ تراکنش و مجموع ۶۴ میلیون و ۷۱ هزار و ۴۰۰ ریال داشتند.

بابایی افزود: کمترین میزان جمع‌آوری شده زکات فطره این طرح به مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال با هفت تراکنش است.

وی ادامه داد: همچنین کمترین تراکنش با ۶ مورد را در شهرستان بندرترکمن با مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال داشتیم.

وی یادآور شد: امسال هزار و ۷۳۰ پایگاه در مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، زکات فطره عام، سادات و کفاره مردم استان را جمع‌آوری کردند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت؛ در مرحله نخست، مبلغ ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در روز اول عید فطر به حساب ۲ هزار و ۹۷ بیمار سرطانی و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان واریز شد.

بابایی با اعلام روش‌های غیرحضوری پرداخت زکات فطریه، اضافه کرد: کد دستوری #۵*۰۱۷*۸۸۷۷*
و شماره کارت‌های ۰۲۲۶_۹۹۹۷_۹۹۱۸_۶۰۳۷ برای فطریه عام و شماره کارت ۰۵۹۴_۵۰۰۳_۹۹۷۹_۶۰۳۷ برای فطریه سادات و همچنین شماره کارت ۰۲۹۷_۵۰۰۳_۹۹۷۹_۶۰۳۷ برای پرداخت کفارات عمد و غیرعمد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به طرح نانینو در همه دستگاه‌های کارتخوان نانوایی‌های دولتی استان، افزود: آن دسته از مردمی که موفق به مراجعه حضوری در پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه و کفارات نشدند، می‌توانند از بستر فراهم شده در دستگاه‌های کارتخوان نانوایی‌های در نظر گرفته شده استفاده و نسبت به پرداخت زکات فطریه و کفارات خود اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی شده که ۵۵۰ میلیارد ریال فطریه عام، سادات و کفاره در گلستان جمع‌آوری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha