تلاش‌های دولت سیزدهم برای توسعه اقتصادی کشور غیرقابل انکار است

سنندج- ایرنا- نماینده منتخب مردم مریوان و سروآباد در مجلس دوازدهم گفت: تلاش های دولت برای رشد و توسعه اقتصادی کشور قطعا غیر قابل انکار است اما هم دولت و هم سایر نهادها و قوا باید به صورت هماهنگ سعی کنند نتایج این تلاش ها به کارایی بیشتر در زندگی مردم منجر شود.

امید کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قطعا فلسفه ایجاد دولت تلاش است و مقام معظم رهبری همیشه در مورد تلاش دولت ها نقش حمایتی داشتند و این دولت هم مستثنی از این رویکرد نیست.

وی افزود: همه باید حامی دولت برای تلاش بیشتر باشیم فکر می کنم دولت تلاش می کند اما اینکه کمیت تلاش را همراه با کیفیت کنیم قطعا جای بحث است و فکر می کنم همه باید دولت را همراهی کنیم تا بهره وری این تلاش ها بیشتر شود و مردم نتیجه و ثمره این تلاش ها را به صورت عینی مشاهده کنند.

نماینده منتخب مردم مریوان و سروآباد در مجلس دوازدهم در مورد ایجاد زیرساخت ها هم گفت: این مساله در ۲ سطح باید تحلیل شود؛ اول ایجاد زیر ساخت، دوم بهره برداری بهره ورانه از این زیر ساخت ها و ایجاد اشتغال پایدار.

کریمیان اضافه کرد: قطعا همه دولت ها سعی خواهند کرد زیر ساخت های فیزیکی برای فعالیت های اقتصادی فراهم کنند اما نباید از یاد برد صرف ایجاد زیر ساخت فیزیکی کافی نیست و باید به شدت بیشتری مولفه های فضای کسب و کار را هم بهبود بخشید و گرنه کار ابتر می ماند و بسیاری از بنگاهها از چرخه تولید حذف و یا راکد خواهند شد.

وی با بیان اینکه همه ارکان نظام دارند تلاش می کنند اما در عمل خروجی آن را بر روی سفره مردم نمی بینیم یاداور شد: در حوزه بهبود فضای کسب و کار باید تلاش های بیشتری انجام شود البته این به معنای نادیده گرفتن تلاش های فعلی نیست بلکه به معنای در اولویت قرار دادن و اهمیت این حوزه است.

کریمیان ادامه داد: مسایل کلان اقتصادی یک شب به وجود نمی آیند و یک شب هم حل نمی شوند؛ ریشه بسیاری از این مسایل به دهه های قبل یا حتی قبل از انقلاب بر می گردند بنابراین حل آنها هم نیازمند زمان است مهم این است ما اقتصاد را بر ریل درست قرار دهیم تا مردم کم کم نشانه های این جهت گیری صحیح را ببیند نهایتا حل این مسایل نیازمند باز مهندسی بسیاری از فرایندها و قوانین فعلی است.

به گفته وی، در کوتاه مدت شاید بتوانیم آثار این بیماری را با مسکن هایی حل کنیم اما بیماری هنوز وجود دارد و راه علاج دردهای مزمن در اقتصاد، جلوگیری از حرکت های پوپولیستی هم در حوزه قانون گذاری و هم در حوزه اجرا است.

منتخب مردم مریوان و سروآباد در مجلس دوازدهم تاکید کرد: شک نکنید اگر با اتکا به نظرات کارشناسی هم در حوزه تقنین و هم در حوزه اجرا برنامه داشته باشیم مردم هم همراهی خواهند کرد و اقتصاد بر روی ریل توسعه پایدار و رشد مداوم و فراگیر قرار می گیرد که قطعا مقام معظم رهبری درست فرمودند که نه مسبب وضع فعلی این دولت به تنهایی است و نه در این دولت هم حل می شود و قطعا مسایل کلان اقتصادی و هر راهبردی برای این مسایل، آثار آن با تاخر زمانی نمایان می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha