بهره‌مندی یک‌میلیون و ۵۱۰ هزار مسافر از خدمات هلال‌ احمر در مازندران

ساری- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: جوانان هلال احمر استان به یک میلیون و ۵۱۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی در قالب بیست و چهارمین طرح خدمات بشردوستانه خدمات ارائه دادند.

غلامعلی فخاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و چهارمین طرح خدمات بشردوستانه هلال‌احمر مازندران با حضور بیش از پنج هزار نفر روز درقالب ۱۷ پست ثابت و ۴۴ تیم سحاب اجرا شد.

وی گفت: در این طرح که به موازات امداد و نجات نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ ادامه داشت جوانان هلال‌احمر مازندران با برنامه‌های متنوع و مطابق با دستورالعمل‌های ملی، خدمات مورد نیاز مسافرین و میهمانان نوروزی مازندران را ارائه می‌کنند.

هدف نهایی این طرح کاهش سوانح و حوادث از طریق هشدار و اطلاع‌رسانی و همچنین ترویج فرهنگ هلال‌احمر و فرهنگ صلح و بشردوستی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران ادامه داد: توزیع ۱۴۵هزار بسته فرهنگی، ارائه خدمت به ۱۵ هزار نفر از مراجعین به خیمه‌های نماز و پیوستن ۷۷ هزارنفر به پویش بهرفت از دیگر خدمات این طرح به مسافرین نوروزی بود.

وی افزود: اطلاع رسانی قبل از سفر، اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، کنترل و آموزش فشارخون، پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، خیمه‌های نماز، خدمات فضای دوستدار کودک، آموزش کمک‌های اولیه، توزیع بسته‌های افطار و برپایی غرفه طرح یاس از جمله برنامه‌های متنوعی بود که در قالب آن خدمات موردنیاز به گردشگران و مسافرین نوروزی ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha