ارتفاع موج در خلیج‌فارس تا ۲۰۰ سانتی‌متر می‌رسد

بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: سرعت باد در مناطق دریایی استان و جزایر خلیج‌فارس طی روز جاری به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

مجتبی حمزه‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه طی روز جاری در مناطق دریایی استان وزش باد نسبت شدید جنوب غربی – شمال غربی پدیده شاخص خواهد بود، افزود: در پاره‌ای نقاط ساحلی استان افزایش سرعت باد همراه با گرد وخاک پیش بینی می شود و در ساعات بعدازظهر نیز در ارتفاعات استان وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: دریا از ساعات ظهر(شنبه) نسبت مواج خواهد بود و توصیه می‌شود با توجه به شرایط نامساعد دریایی از رفت و آمد شناورهای سبک خودداری شده و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان انجام شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: بعد از ظهر روز دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) نیز با نزدیکی یک سامانه بارشی قوی، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل ملاحظه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های رگباری قابل توجه خواهد بود و خطر سیلاب موقتی در محدوده نقاط استان محتمل است.

وی یادآور شد: طی این مدت وزش باد شدید در مناطق دریایی استان سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha