مدیرعامل مترو تهران: توسعه ناوگان باید به بهبود کیفیت جابجایی مسافران منجر شود

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با تاکید بر اقدامات توسعه‌ای این ناوگان که موجب بهبود کیفیت جابجایی مسافران خواهد شد، گفت: تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده و همچنین احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط از اقدامات مهم این شرکت در سال جاری است.

به گزارش ایرنا از شرکت مترو تهران و حومه، مسعود درستی روز شنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران این شرکت اظهار کرد: تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط ۶ و هفت به همراه پیگیری طرح‌های مربوط به توسعه خطوط ۲، ۴، ۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت درکنار مساله احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی افزود: آنچه تاکنون درخصوص اقدامات توسعه‌ای خطوط هفت گانه مترو تهران صورت پذیرفته است، قابل تامل و ارزنده بوده و البته در کنار مسایل کمی، باید به مساله کیفیت جابجایی مسافران بیش از پیش توجه شود؛ در واقع زمانی می‌توان از بهبود کیفیت خدمات این شبکه سخن گفت که شاهد افزایش استقبال مسافران از سیستم حمل و نقل عمومی انبوه بر باشیم.

مدیرعامل مترو تهران: توسعه ناوگان باید به بهبود کیفیت جابجایی مسافران منجر شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه با تاکید بر لزوم تکمیل پنج ایستگاه باقی‌مانده در خطوط ۶ و ۷ طی سال جاری، ادامه داد: نکته مهم در برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژه‌های توسعه‌ای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش می‌دهد، بطور جدی دنبال شود.

به گفته وی، این پروژه‌ها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط ۴، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌اند.

درستی، یکی از مهمترین برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شرکت مترو تهران را پیگیری روند احداث پایانه‌های باقی‌مانده خطوط موجود عنوان کرد و گفت: اگر نتوانیم فرآیند تکمیل پایانه‌های خطوط فعلی را در مدت زمانی مشخص تعیین تکلیف کنیم، در آینده‌ای نه چندان دور نه تنها موضوع تعمیر و نگهداری ناوگان حمل و نقلی شبکه مترو به مشکل بر می‌خورد بلکه سرویس دهی روزانه به مسافران نیز با اما و اگرهای فراوانی مواجه خواهد شد و این امر به معنای کم اثر شدن اقدامات توسعه‌ای شبکه موجود خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و در مجموع طول خطوط بهره‌برداری‌ شده ۲۷۹ کیلومتر و با ۱۵۹ ایستگاه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha