آغاز بهسازی ۳۵حلقه چاه مازندران با افزایش ظرفیت آبدهی۶۵۰ لیتر درثانیه

ساری- ایرنا- مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: عملیات بهسازی ۳۵ حلقه چاه با پیش بینی ۶۵۰ لیتر برثانیه افزایش ظرفیت آبدهی، شروع شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت‌آب و فاضلاب مازندران بهزاد برارزاده افزود: این طرح در تمامی شهرستان های استان با پیش بینی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و برخورداری ۱۶۸ هزار نفر در شش ماهه اول امسال اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جدید تا کنون عملیات بهسازی ۲حلقه چاه در شهرهای ساری و گلوگاه انجام شد، تصریح کرد: با این اقدام درمجموع ۴۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آبدهی این چاه ها افزوده شد.

مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به بهسازی ۵۵ حلقه چاه با آبدهی یکهزارو ۲۰۰ لیتر در ثانیه طی سال گذشته در استان، گفت: این طرح در شهرهای گلوگاه، نکاء، بهشهر، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابل، بابلسر همچنین آمل، نور، نوشهر، سلمانشهر، چالوس، تنکابن و رامسر اجرا شد.

بهسازی ۳۵حلقه چاه مازندران با افزایش ظرفیت آبدهی۶۵۰ لیتر درثانیه شروع شد

جلوگیری از هدررفت۴۷۰ لیتر در ثانیه آب شرب با اجرای عملیات نشت یابی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت:‌با اجرای عملیات نشت یابی پیشرفته و رفع شکستگی ها در خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب سراسر استان مازندران طی یک سال گذشته از هدررفت۴۷۰ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری به عمل آمد.

برارزاده اظهار داشت: ۴۸۵ مورد نشت آب طی پیمایش ۲هزارو ۷۷ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه آبرسانی در سراسر استان با تلاش همکاران شرکت در سالجاری شناسایی شد که با رفع شکستگی ها توسط گروه اتفاقات ۴۷۰ لیتر آب در ثانیه به مدار بازگشت.

وی با اشاره به کشف انشعابات غیر مجاز در جریان عملیات نشت یابی گفت: طی این مدت بیش از ۱۵ هزار فقره انشعاب غیر مجاز در سطح شهرها و روستاهای استان کشف شد که چهار هزارو ۲۰۰ فقره در بابل، سه هزارو ۲۰۰ فقره ساری، سه هزار فقره در آمل، ۲هزارو ۷۳ فقره قائمشهر و ۲۶۰ فقره در رامسر از بیشترین موارد کشف انشعابات غیر مجاز در استان بوده است.

وی با بیان این که شرکت ضمن قطع این انشعابات، متخلفان به مراجع ذیصلاح معرفی شدند، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای عملیات نشت یابی در استان از محل تبصره سه به مبلغ حدود ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

برارزاده، سرانه تولید آب در مازندران در بخش شهری را ۲۹۱ لیتر و روستایی را ۳۱۲ لیتر در روز عنوان کرد و بیان داشت : به همین دلیل مازندران جزو ۱۰ استان با مصرف بالای آب در کشور محسوب می شود.

طبق آمار هم اکنون حدود ۸۵ درصد از آب آشامیدنی استان مازندران از طریق چاه های عمیق که هرساله شاهد افت سفره های زیر زمینی نیز هستیم، تامین می شود.

وی تعداد مشترکان آب آشامیدنی شهری مازندران را ۶۵۸ هزار و تعداد مشترکان روستایی این حوزه را هم ۴۷۲ هزار عنوان کرد و افزود : با توجه به این که رویکرد تامین آب در استان از چاه های عمیق به سمت آب های سطحی جمع آوری شده پشت سدهای تغییر یافته، مشکلات کمبود آب حل و فصل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha