لارستان از تمام ظرفیت‌های حوزه گردشگری برخوردار است + فیلم

لارستان - ایرنا- سرپرست اداره کل هماهنگی امور گردشگری معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: طی بازدیدهایی که از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری لارستان انجام شد، باید گفت قطعا لارستان از تمام ظرفیت های حوزه گردشگری، اقتصادی و فرهنگی برخوردار است.

محمدعلی مصلحی فر، شنبه در گفت و گو با ایرنا، باتقدیر از عوامل اجرایی جشنواره و نمایشگاه حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان افزود: بازدید از مکان هایی از جمله قلعه اژدها پیکر، مجتمع فرهنگی ورزشی طوبی، آب انبارها و بازار قیصریه لارستان داشتیم که میراث های ملموس و باعث افتخار شهرستان و استان فارس هستند.

مصلحی فر ادامه داد: حلوا مسقطی لار نشانی است تجاری که لار را در استان فارس و تمام کشور با آن می شناسند و واژه های «حلوا مسقطی» و «لارستان» با یکدیگر قرینه شده و از هم جداشدنی نیستند.

سرپرست اداره کل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس با اشاره به جشنواره حلوا مسقطی لارستان عنوان کرد: باید پشتیبان برگزاری اینگونه جشنواره ها باشیم چرا که میراث ناملموسی برای انتقال تجربه و مهارت در پخت حلوا مسقطی است.

مصلحی فر ادامه داد: نشان های ثبت شده کم نداریم اما برگزاری دائمی و سالانه آنها موضوع مهمتری است. به همین خاطر به یک تقویم رویداد های ملی نیاز است تا این رویدادها در آن ثبت شود که نه تنها در کشور بلکه در تمام دنیا بتوان آنها را معرفی کرد تا گردشگران شهرستان های مختلف را بشناسند.

وی اضافه کرد: ظرفیت های لارستان نشان می دهد نیازمند بسته های سرمایه گذاری بی نام هستیم که سرمایه گذاران بدانند در این شهرستان چه ظرفیت هایی وجود دارد و قدم به قدم برای آنها توضیح داده شود که چه کارهایی می توانند انجام دهند.

لارستان از تمام ظرفیت‌های حوزه گردشگری برخوردار است + فیلم

مصلحی فر گفت: فعالیت خیرین و ورود بخش خصوصی در این شهرستان قابل تقدیر است که می تواند به پیشرفت و توسعه اقصادی و حوزه گردشگری کمک شود.

سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان، از روز چهارشنبه ۲۲ فروردین سال جاری به مدت سه روز با پریایی نمایشگاه در قالب ۲۸ غرفه شامل حلوا مسقطی، صنایع دستی، اغذیه، نان، شیرینی محلی لارستان و سیاه چادر عشایری و با حضور مهمانانی از استان های یزد، هرمزگان و دیگر شهرستان های همجوار برگزار شد.

حاج محمد قناد در سال ۱۳۰۱ اولین کارگاه حلوا مسقطی را در لار راه اندازی کرد و در سال ۱۳۹۸ نیز این نشان تجاری به ثبت رسید.

لارستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha