۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85442661
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مشارکت جوانان گیلانی در اهداء خون طی ماه رمضان 19 درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به افزایش مشارکت جوانان در اهداء خون در استان گفت: ۴۰۶ نفر از اهداکنندگان خون در ماه رمضان امسال جوانان زیر ۲۵ سال بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۷۱ درصد افزایش یافته است.

دکتر گیتی ایزدی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی بوده و گیلان نیز سالمندترین استان کشور است، اظهار کرد: با افزایش شمار سالمندان میزان نیاز به خون نیز افزایش می‌یابد و با خارج شدن اهدا کنندگان میان سال از چرخه اهدای خون، اهدا کنندگان جوان باید جایگزین مناسبی برای تامین خون باشند.

وی ضمن قدردانی از مشارکت بی‌نظیر اهداکنندگان خون در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ در گیلان اظهار کرد: هفت هزار و ۱۷۱ نفر ماه رمضان امسال در استان خون اهدا کردند که نسبت به ماه رمضان پارسال ۲.۳۰ درصد بیشتر است.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان عنوان کرد: هزار و ۷۹ نفر ماه رمضان امسال برای نخستین بار به زنجیره مهربانی اهدای خون پیوستند و امید است حضور سبزشان برای کمک به بیماران نیازمند به دریافت خون ادامه یابد و تثبیت شود.

وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی بوده و هیچ جایگزینی برای آن نیست، اظهار کرد: سازمان انتقال خون تنها متولی تامین خون و فرآورده‌های خونی بیماران نیازمند است تا در هر زمانی خون و فرآورده‌های آن را با بالاترین کیفیت تامین کند.

دکتر ایزدی‌پور با اشاره به نقش مهم اهداکنندگان برای تامین خون‌های مورد نیاز بیماران نیازمند اظهار کرد: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام ( ۱۶ تا ۱۷ سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز با رضایت ولی ) و حداکثر سن ۷۰ سال تمام است ضمن اینکه حداکثر سن برای نخستین اهدای خون ۶۵ سال در نظر گرفته شد.

استان گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha