۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85442908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال ۷۰ هزار و ۸۰۵ نفر در خراسان جنوبی از طرح مسطورا

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۰ هزار و ۸۰۵ نفر از این استان برای شرکت در طرح ملی مسطورا «زندگی با آیه‌ها» پیامک ارسال کرده‌اند.

حجت‌ الاسلام حجت سالاری‌ مکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در قالب طرح مسطورا هر روز ماه رمضان آیات منتخب کلام وحی توسط روحانیون و کارشناسان دینی مطرح و تفسیر شد.

وی با اشاره به تفسیر ۳۰ فراز از آیات قرآن مجید در استان اظهار کرد: در قالب این طرح ۱۵۰ فراز قرآنی طی سه سال به گفتمان تبدیل خواهد شد که در ایام و مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و مرحله نخست شامل ۳۰ آیه در ماه مبارک رمضان به پایان رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در اجرای طرح سراسری زندگی با آیه‌ها، علاوه بر جریان‌های مردمی، تمامی دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی استان نیز همکاری لازم را داشتند.

وی ادامه داد: تولیدات متنوعی از جمله کلیپ‌های آموزشی، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات قرآن، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان و ویژه برنامه‌های فرهنگی توسط گروهای رسانه‌ای در محور ۳۰ فراز از قرآن دیده شد.

حجت‌ الاسلام سالاری گفت: در طرح مسطورا چهار گام برای اجرای عملیات زندگی با آیه‌ها طراحی شده که گام اول رساندن این فرازها به سمع و نظر حداقل یک سوم مردم جامعه است.

وی افزود: همچنین در گام دوم این طرح هدف ایجاد انس با مفاهیم آیات، گام سوم حفظ کردن و گام چهارم ایجاد فرهنگ کنشگری بر مبنای عمل کردن و تعلیم این مفاهیم نورانی در متن لایه‌های اجتماعی جامعه دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به استقبال دانش‌آموزان استان از طرح مسطورا گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۱۴ دانش‌آموز در این طرح ثبت نام کردند که به ترتیب شهرستان‌های بیرجند، درمیان و قائنات بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.

وی تاکید کرد: در طرح زندگی با آیه‌ها تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی حداکثر بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان به ویژه دانش‌آموزان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha