۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85442995
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم ناکامی‌های کی‌یف و فرار سربازان اوکراینی از میدان جنگ

تهران- ایرنا- شکست‌های متوالی اوکراین و ناکامی این کشور در ضد حملات گذشته موجب فرار سربازان از میدان جنگ شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، پس از شکست ضدحمله اوکراین طی یکسال گذشته و کمبود فزاینده مهمات و نیروی انسانی، تعداد بیشتری از نیروهای اوکراینی از انجام ماموریت‌های جنگی خودداری می کنند. گفته می‌شود بعضی نیروها موظف به ایجاد مانع برای فراری‌ها هستند.

طبق سند فاش شده از مکالمات نظامیان ارشد اوکراین، نیروهای کی‌یف از پیروی دستورات مقام های ارشد خودداری و میدان نبرد را ترک می‌کنند.

طبق این سند که به امضای الکساندر سیرسکی فرمانده نیروهای نظامی اوکراین امضا شده، از دولت خواسته شده است که برای چالش کمبود نیرو و مهمات فکری بکند.

این سند خاطرنشان می کند که فرماندهان ارتش، مجری قانون و سایر سازمان های دولتی با چالش های جدیدی مواجه شده اند که نیاز به واکنش فوری دارد. در سند ذکر شده اطاعت نکردن از دستور و ترک خدمت در میان نظامیان به عنوان یک امر عادی معرفی شده است. سیرسکی به فرماندهان دستور داده برای حفظ ارتش با این موارد تخلف برخورد کنند.

دستور جدید در حالی صادر می‌شود که نیروهای مسلح اوکراین در تلاش هستند تا درجات خود را تکمیل کنند، ولی به طور فزاینده‌ای تمایلی به جان باختن برای رژیم کی‌یف ندارند و فعالانه از خدمت اجتناب می‌کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی ابراز تأسف کرد که چنین موردی از فرار منجر به محاصره نیروهای اوکراینی و کشته شدن بسیاری از سربازان شده است. او همچنین در ویدئویی که در کانال یوتیوب دفترش منتشر شد، گفت که هیچ عفو عمومی برای فراریان در نظر گرفته نمی‌شود.

وی همچنین در تاریخ ۲ آوریل قانونی را امضا کرد که به موجب آن سن سربازی اجباری کاهش داده شده است.

۱۴ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha