مشارکت ۵۱ هزار نفری در جشنواره رضوی فارس/ لزوم توجه به طراوت عرفان

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس گفت: ادامه مسیر انقلاب اسلامی با نگاهی که جمع عرفان و دیگر مراتب علمی است امانپذیر است و باید طراوت عرفان را در تمام حرکت‌های انقلابی دمید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام عصر شنبه در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی فارس اظهار کرد: بدون عرفان حرکات انقلابی خشک و شکننده می‌شود و تداوم نمی‌یابد.

وی شیراز با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی هم با همه فقاهت عارف مسلک بود، اظهار کرد: بسیاری از فرقه‌های عرفان در بیان سلسله خود، به امام رضا (ع) و فرزندان ایشان منتسب می‌شوند.

دژکام با اشاره به جایگاه مردم فارس و شیراز در عرصه کتاب و کتابخوانی، گفت: مردم فارس در این زمینه‌ها اقدامات استثنایی انجام داده‌اند و این استان با مقام‌های ارزشمند در عرصه کتابخوانی به عنوان یک قله فرهنگی در کشور می‌درخشد.

مشارکت ۵۱ هزار نفری استان فارسی‌ها در دوازدهمین جشنواره کتابخانه رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این آیین اختتامیه گفت: ۵۱ هزار نفر از فارس در مسابقه کتابخوانی رضوی امسال شرکت کردند.

محمد حسین فیروزی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌کوشد این رویداد فرهنگی که با عنوان امام رئوف گره خورده به خوبی تداوم یابد، افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی امسال نسبت سال‌های گذشته با تنوع بیشتری برگزار شد.

وی ادامه داد: افارس در این دوره از جشنواره ۹ برگزیده ملی داشته و از ۱۷۱ نفر در بخش های مختلف فردی و خانوادگی به عنوان برگزیده تجلیل می‌شود.

فیروزی عنوان کرد: ۱۲ نفر در بخش خانوادگی، ۴۴ نفر در بخش هنرهای تجسمی، ۹ نفر در بخش شعر سرایی، ۱۰ نفر در بخش داستانک، ۲۴ نفر در بخش مسابقات چهار گزینه ای، ۱۹ برگزیده در زمینه هنرهای دیجیتال، ۴۱ نفر در بخش پویش و ۱۲ نفر از مددجویان زندان به عنوان برگزیدگان استانی جشنواره کتابخوانی رضوی فارس معرفی شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به همکاری گسترده دستگاه‌های اجرایی فارس در این رویداد فرهنگی، بیان کرد: با همکاری اداره کل زندان‌های استان فارس، ۴۷۸۵ نفر از مددجویان زندان‌های از فارس در این جشنواره شرکت کردند و ۱۲ نفر از آنها برگزیده شدند.

وی گفت:در دوره دوازدهم یکی از منابع مسابقه کتابخوانی رضوی دوازدهم اثر آیت الله بهشتی از استان فارس بود که بیش از ۲۰۰ هزار نفر با مطالعه این کتاب در مسابقه شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در پایان پیش بینی کرد: با اقدامات انجام شده، امسال کتابخانه‌های متفاوتی در شیراز و فارس شکل خواهد گرفت .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha