ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به تاثیر ساخت بزرگراه در مسیر زابل - زاهدان بر توسعه استان از طریق کریدور شمال - جنوب و نیز کاهش تلفات جاده‌ای بر عزم این اداره‌کل بر تکمیل و بهره برداری از این پروژه مهم راه‌سازی تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا عطاء اله اکبری روز یکشنبه در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه در مسیر زابل - زاهدان افزود: سال ۱۳۹۹ قول دادیم که ساخت بزرگراه را در این مسیر سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم که خداوند این توفیق خدمت‌ را داد که بتوانیم با تلاش‌ گسترده علاوه بر ۱۱۰ کیلومتر باند دوم، ۲ پل بزرگ نهراب و شیله را در این مسیر به اتمام برسانیم.
وی ادامه داد: دستاوردهای اخیر در این مسیر ترانزیتی سیستان و بلوچستان در حالی محقق شد که همزمان در تمام مسیرهای بین شهری و بین استانی تکمیل شبکه بزرگراهی با همت مضاعف به منظور جبران عقب ماندگی های تاریخی این بخش استان مورد توجه قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دشوارترین بخش ساخت بزرگراه در مسیر زابل- زاهدان حدفاصل سه راهی دشتک تا تاسوکی بود که کمبود منابع آبی، توفان‌های سهمگین شن و دمای بالای ۵۰ درجه کار را سخت و طاقت فرسا کرده بود اما با تدبیر ۲ شیفت و حتی سه شیفت کردن کار توانستیم به سرعت از منطقه بحرانی عبور کرده و طبق برنامه پروژه را به شهرسوخته برسانیم.
وی افزود: در حال حاضر نیز ساخت بزرگراه در قطعه ۲ مسیر زابل- زاهدان به عنوان تنها قطعه باقی‌مانده این محور بطول ۲۳ کیلومتر در۲ جبهه کاری در حال ساخت و تکمیل شدن است بطوریکه همزمان هم از حدفاصل شهرسوخته تا پلیس راه زابل- زاهدان و نیز حد فاصل پلیس راه تا منطقه ورودی به دشت سیستان(لوتک) فرایند کار در حل انجام است.
اکبری اقدامات صورت گرفته در تکمیل و بهره برداری از ۲۸۰کیلومتر بزرگراه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در سه سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در شرایطی این اقدامات انجام گرفت که منابع مالی محدود و افزایش قیمت‌ها تاثیر بسزایی در سرعت عملیات راهسازی که به منابع زیادی نیاز دارد گذاشته است.
وی با بیان اینکه هزینه ساخت یک کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان در حال حاضر به بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است،اظهار کرد: پروژه های راه‌سازی این اداره‌کل در تمامی مسیرهای زیر پوشش در حالی فعال است که بدهی پیمانکاران از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به نگاه دولت سیزدهم به توسعه استان تصریح کرد، دولت عزم خود را جزم کرده تا شبکه کریدور اصلی این استان را در قالب باند دوم تکمیل کند بگونه ای که با چنین رویکردی سال گذشته نخستین شهر استان (نصرت آباد) به مرکز آن متصل شد و سالجاری نیز دومین شهر و منطقه استان که سیستان باشد به زاهدان متصل خواهد شد.
وی تاکید کرد: همچنین در تداوم این رویکرد تا سه سال آینده سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه به استان خراسان جنوبی متصل خواهد شد و این فرآیند برای استان کرمان نیز برنامه‌ ریزی دقیق شده است.
اکبری تصریح کرد: دولت بر این مهم مصمم است و ما نیز تلاش داریم با وجود موانع پیش رو و نیز کمبود منابع مالی متناسب با حجم سنگین کار و نیز بدهی به پیمانکاران این فرصت مناسب را از دست ندهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha