۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85443502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناپایداری‌ جوی در خراسان جنوبی ادامه دارد

۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبر: 85443502
ناپایداری‌ جوی در خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ناپایداری‌های جوی در استان تا فردا (دوشنبه) ادامه دارد و در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر شده‌ است.

جواد نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز و فردا دمای هوا نیز به صورت نسبی و میانگین چهار تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

وی گفت: وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار و رعد و برق، وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی‌ و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها به ویژه در نیمه شرقی استان، برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای، احتمال رخداد دمای صفر درجه صبح دوشنبه در مناطق کوهستانی از مخاطرات فعالیت توده هوای ناپایدار جوی است.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: منطقه اثر این سامانه شهرستان‌های سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاینات، بیرجند، نهبندان و خوسف اعلام شده است که شرق و شمال استان را شامل می‌شود.

وی افزود: بیشترین بارندگی استان در شبانه‌روز گذشته به ترتیب با ۱۷ میلیمتر در ایستگاه کنگان و ۱۲ میلیمتر در درمیان و کهنو به ثبت رسیده‌ همچنین در ایستگاه فرودگاهی بیرجند هشت میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

نخعی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خضری با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر سردترین و دهسلم با ۳۱ درجه گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان بود و تغییرات دمایی در بیرجند هم بین ۹ و ۲۰ درجه به ثبت رسیده‌ است.

سامانه بارشی جدید پنجشنبه ۲۳ فروردین در خراسان جنوبی فعال شد که از روز جمعه در اغلب مناطق استان شدت گرفت و علاوه بر خوشحالی مردم و کشاورزان، جاری شدن سیلاب خساراتی نیز بر جای گذاشت.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در این مدت ۲ هشدار نارنجی صادر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha