۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85445193
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد

بجنورد- ایرنا- ۲ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی امروز(دوشنبه) همزمان با واگذاری ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مددجویی کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور تحویل مددجویان استان خراسان شمالی شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در این آیین گفت: سهم استان از مجموع ۳۳ هزار واحد مسکونی در کشور تعداد ۲ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی است که ساخت این واحدها از سال ۱۴۰۱ آغاز و اینک به مددجویان تحویل شد.

مجید الهی راد با بیان اینکه کمیته امداد با هدف محرومیت زدایی از مناطق حاشیه نشین و خدمت رسانی به خانواده های تحت پوشش این نهاد اقدام به ساخت مسکن برای مددجویان کرده است، افزود: برای این واحدهای مسکونی بیش از سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی در خصوص واحدهای مسکونی تحویل شده به مددجویان به تفکیک شهرستان ها تصریح کرد: در شهرستان مانه و سملقان ۵۶۹ واحد، راز و جرگلان ۴۱۸ واحد، شیروان ۳۹۷ واحد، اسفراین ۱۸۰ واحد، جاجرم ۱۷۴ واحد، فاروج ۱۵۳ واحد، گرمه ۶۷ واحد، بام و صفی آباد ۴۵ واحد و در شهرستان بجنورد ۲۰۷ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی ادامه داد: سال گذشته ۲۲۲ مورد تعمیرات مسکن مددجویی، ۲۶۱ مورد احداث فضای شامل شامل حمام و سرویس بهداشتی و ۷۸۶ مورد لوله کشی گاز منازل مددجویان استان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: برای هر واحد مسکن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض کمیته امداد، ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت، ۲ میلیارد ریال وام بنیاد مسکن و مابقی آورده مددجو است.

الهی راد با اشاره به اینکه امروزه سلامت، اشتغال و معیشت به عنوان اساسی ترین نیازهای قشر محروم جامعه شناخته شده است افزود: یکی از خدمات تأثیرگذار در حوزه خدمات رسانی به قشر محروم جامعه بحث توانمندسازی و تأمین و بهسازی مسکن مددجویان است.

ساخت یکهزار و ۱۱۶ واحد مسکونی جدید 

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: یکهزار و ۱۱۶  واحد مسکونی محرومین سالجاری با انعقاد تفاهم نامه‌ای با سپاه به بهره برداری می رسد که نشان از جایگاه مطلوب استان در بخش ساخت مسکن مددجویان است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: امیدواریم در سال جدید شاهد حرکت های جدیدی در مسیر تحول و رشد تولید با مشارکت مردم باشیم.

این آیین با حضور استاندار خراسان شمالی، شماری از مسوولان استان و مدجویان در محل روستای لنگر شهرستان بجنورد برگزار شد.

این واحدهای مسکونی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه حضرت جواد الائمه (ع)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بانک های عامل و خیرین و نیکوکاران و در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری ساخته شده است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha