۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85445454
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کارگران از ارکان اساسی تحقق شعار سال هستند

همدان-ایرنا- دبیر اجرایی خانه کارگر همدان گفت: کارگران از ارکان بسیار مهم و اساسی تحقق شعار سال هستند بنابراین حمایت از این قشر و رسیدگی به مسایل و مشکلات آنها از سوی مسوولان و دست اندرکاران به عنوان یک اولویت باید دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چنگیز اصلانی روز جمعه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) که به مناسبت هفته و روز جهانی کارگر انجام شد،افزود: مشکلات کارگران و کارفرمایان باید به طور توأمان مورد رسیدگی و توجه قرار بگیرد، چرا که این دو از بال های رشد تولید و شکوفایی اقتصادی جامعه به شمار می روند و مشکل یکی از آنها بر دیگری اثر می گذارد.

وی اضافه کرد:> ما بر ضد کارفرمایان و سرمایه داران که سرمایه خود را در مسیر تولید و رشد کشور قرار داده اند نیستیم، باید مسایل و مشکلات کارگران و کارفرمایان به شکل متناسب و صحیح از سوی مسوولان و دست اندرکاران مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد رشد تولید و توسعه اقتصادی میهن اسلامی باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان گفت: بدون شک ارتقای سطح رفاه و معیشت کارگران که بدنبال آن هستیم تاثیر مثبتی در بهبود کیفیت و رشد تولید در کشور خواهد داشت و باید مورد توجه جدی دولت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: براساس منویات مقام معظم رهبری کارگران در راستای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش بی بدیلی دارند و در سایه اقتصاد مولد کارگر عزت پیدا کرده و حقوق واقعی دریافت می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان افزود: دفاع از منافع طبقه کارگر، ایجاد وحدت و انسجام بین تشکل های کارگری، پیگیری مطالبات نیروی کار در راستای قوانین کار و تامین اجتماعی هدف اصلی از راه‌اندازی خانه‌ کارگر است.

اصلانی اظهار کرد: قانون کار در بعضی موارد مورد بی توجهی واقع شده که متاسفانه خیلی از مشکلات جامعه کارگری متاثر از همین موضوع است و باید در این خصوص تدبیر و چاره اندیشی کرد.

وی با تاکید بر اینکه حقوق کارگران باید متناسب با خط فقر باشد و به سمت واقعی شدن سوق یابد،اظهار کرد: خواسته کارگران این است که دستمزد آنها افزایش نیابد و البته تورم نیز کنترل شود.

کارگران از ارکان اساسی تحقق شعار سال هستند

وی در تشریح خدمات خانه کارگر گفت: ۸۴۰ استراحتگاه در شهرهای مشهد، اصفهان، یزد، پرند، گرگان، چمخاله، سرعین، تبریز، سلمانشهر و جزیره قشم فعال است و اعضای خانه کارگر در تمام فصول سال می‌توانند با ورود به سامانه (سرا) و ثبت شماره کد عضویت از استراحتگاه های خانه کارگر با تخفیف ویژه بهره مند شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با اشاره به اینکه با هدف ارتقای سطح علمی کارگران و خانواده‌های آنها دوره های آموزش کوتاه مدت رایگان در رشته هایی از جمله رایانه، عکاسی، خیاطی، حسابداری، خوشنویسی و آشپزی برگزار می شود افزود: در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از کلاس‌های آموزشی خانه کارگر بهره‌مند شدند.

اصلانی اظهار کرد: هم اکنون ۸۰۳ نفر از اعضای خانه کارگر جهت ادامه تحصیل با تخفیف ۷۰ درصد در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر مشغول به تحصیل هستند.

خانه کارگر استان همدان بیش از ۳۶ هزار عضو فعال دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha