پروازهای حج از فرودگاه همدان انجام می‌شود/ اعزام سه هزار و ۴۵۸ زائر همدانی و کردستانی

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: سه هزار و ۴۵٨ زائر ۲ استان غرب کشور (همدان و کردستان) با همکاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امسال در نخستین پرواز در تاریخ ۶ خرداد، از فرودگاه همدان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

سید مجتبی حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری ویژه علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، حمایت‌ها و پیگیری حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و عباس صوفی منتخب مردم همدان و فامنین برای به نتیجه رسیدن پروازهای حج از فرودگاه همدان، اظهار کرد: پیگیری و مطالبه افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در پروازها به منظور رفاه حال مردم استان همچنان در دستور کار استان قرار دارد.

وی تاکید کرد: بر خلاف برخی اتفاقات که در سال گذشته رقم خورد و موجب شد هزینه‌های هنگفتی را استان همدان متحمل شود امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم برقرار شدن پروازهای فرودگاه همدان برای سفر حج هیچ ‌گونه هزینه مالی را برای استان به دنبال نداشته باشد.

مقام ارشد اقتصادی استان عنوان کرد: پیگیری ایجاد خطوط پروازی به مقصد تهران، مشهد، نجف اشرف و کیش از فرودگاه همدان نیز در راستای تحقق وعده خدمت‌رسانی دولت سیزدهم به مردم همدان در دستور کار قرار دارد.

حسینی با بیان اینکه مردم همدان علاقه مند به زیارت بوده و از پروازهای زیارتی استقبال می‌کنند، گفت: با هماهنگی‌های لازم می‌توان از ظرفیت فرودگاه همدان برای انجام پروازها به عتبات عالیات و مقاصد زیارتی استفاده ویژه را با هدف خدمت‌رسانی به مردم همدان و حتی استان‌های همجوار به عمل آورد.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی همدان با داشتن بلندترین برج مراقبت فرودگاه‌های کشور، امکان فرود و پرواز هواپیماهای پهن پیکر را دارد.

زیرساخت‌های سخت افزاری این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است وطی چند سال گذشته نیز حجاج استان های همدان و کردستا از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha