۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه صادر شد + فیلم

تربت حیدریه - ایرنا- مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: ۹۶ جواز تاسیس طی سال گذشته برای واحدهای صنعتی و تولیدی صادر شده است که نشان‌دهنده علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به فعالیت در این شهرستان است.

محمدرضا ملکی روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی تربت حیدریه افزود: از این تعداد، ۶۰ جواز مربوط به تربت حیدریه است و بقیه به شهرستان‌های زاوه و مه ولات اختصاص دارد.

وی ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها به ۱۵۹ هزار میلیارد ریال می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود برای هزار و ۶۰۸ نفر اشتغال ایجاد کند.

مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت:اگر این واحدها به مرحله بهره‌برداری برسند رونق اقتصادی قابل توجهی را در منطقه به همراه خواهند داشت و طی سال گذشته ۹ پروانه بهره‌برداری نیز صادر شده که با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای ۱۶۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده است.

ملکی به طرح‌های توسعه‌ای اشاره کرد و افزود: هشت واحد طی سال گذشته دارای طرح توسعه بوده‌اند که برای آن‌ها مجوز بهره‌برداری صادر شده است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریالی برای افزون‌ بر ۵۳۷ نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده‌ است که این نشان‌دهنده رشد ۴۰۰ درصدی نسبت به سال‌های قبل است.

مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون ۱۱۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در منطقه وجود دارد که از این تعداد، ۹۱ واحد فعال، هشت واحد نیمه فعال، چهار واحد نیمه تعطیل بوده و پروانه فعالیت چهار واحد نیز باطل شده است.

ملکی افزود: واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌ها مستقر هستند که ۲۳ واحد صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی شماره یک و ۲ و ناحیه صنعتی رضوی قرار داشته است و ۶۹ واحد در خارج از شهرک‌ها مشغول به فعالیت هستند.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha