پکن از تداوم سیاست‌های دوستانه تهران با همسایگانش قدردانی کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین از تاکید مجدد ایران بر تداوم سیاست‌های حسن همجواری و دوستانه با کشورهای همسایه قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) در رابطه با گفت‌وگوی تلفنی وانگ یی وزیر امورخارجه چین با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی‌اش، اظهار داشت: پکن حمله به ساختمان تهران در سوریه را به شدت محکوم کرده و معتقد است که این اقدام اسرائیل کاملا ناقض قوانین بین‌المللی و غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه تهران پاسخ تنبیهی خود را «محدود و تمرینی برای دفاع از خود در پاسخ به حمله به ساختمان سفارت خود در دمشق» اعلام کرده، تصریح کرد: ما از تاکید ایران بر هدف قرار ندادن کشورهای منطقه و تاکید مجدد بر ادامه سیاست‌های حسن همجواری و دوستانه با کشورهای همسایه قدردانی می‌کنیم.

لی با تاکید بر اینکه گسترش سایه درگیری و تنش‌ها از جنگ غزه سرچشمه می‌گیرد، تصریح کرد: اولویت اصلی ما اجرای دقیق قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد، آتش‌بس فوری و بی‌قید و شرط در غزه، حمایت بشردوستانه و حفاظت از جان مردم غیرنظامی است.

سخنگوی دیپلماسی چین خاطرنشان کرد که تهران شریک راهبردی ما بوده و مایل هستیم با حفظ ارتباط با ایران در مسیر ترویج مشترک راه‌حل جامع، عادلانه و پایدار برای مساله فلسطین حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha