به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، «جعفر یازرلو» با اشاره به شرایط رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده بهدلیل بسته شدن تعدادی از فرودگاههای کشور، اظهار داشت: طبق بررسیهای انجام شده و گزارشهای رسیده، از ابتدای بازگشایی فرودگاههای کشور و رفع محدودیت های وضع شده برخی از شرکتهای هواپیمایی، چارترکنندگان پرواز، دفاتر فروش بلیت و سایتهای فروش برخط به قصد انتفاع مالی بیشتر از شرایط غیرمترقبه بهوجود آمده و بدون توجه به رعایت حقوق مسافران، رویه و مقررات تغییر یا ابطال غیرداوطلبانه بلیت، مغایر با اهداف بخشنامه صادرهی این سازمان در تاریخ ۲۶ فروردین ماه، با طرح ایرادات یا فرضیات مختلف از رسیدگی شایسته به امور مسافران خودداری کردهاند.
وی افزود: این شرکتها، دفاتر و سایتها همچنین با اخذ جرایم و دریافت ما بهالتفاوت کلاس پروازی و غیره از مسافران، ضمن اضرار مالی به مسافران، موجب نارضایتی عمومی شده اند.
یازرلو ادامهداد: سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار میدهد، هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، عدم تخصیص جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود در پروازها به مسافران جدید، به دقت رصد و به هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاههای تهران) ارجاع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، پیش از این با توجه به انجام عملیات شجاعانه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم کودککش صهیونیستی و اطلاعیههای هوانوردی صادره مبنی بر لغو پروازهای داخلی و خارجی در برخی از فرودگاههای کشور، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به اعلام باطلی پروازها و عدم استفاده از بلیتهای خریداری شده توسط مسافران، طبق هماهنگی به عمل آمده، هزینه بلیتهای خریداری شده برای پروازها از بامداد ۲۶ فروردین تا پایان زمان رفع محدودیتهای پروازی که به دلیل ایمنی پروازها صورتگرفته، بدون کسر جریمه به مسافران بازگشت داده میشود.
نظر شما