رییس مجمع نمایندگان کرمان: عوامل سریال "نون خ" عذرخواهی و خسارات معنوی را جبران کنند

کرمان - ایرنا- رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار عذرخواهی و جبران خسارات معنوی وارد آمده به مردم شریف این دیار توسط عوامل انسانی سریال "نون خ" شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در این نامه خطاب به پیمان جبلی آورده است: متاسفانه در یکی از قسمت های فصل پنجم سریال "نون خ" مطالب سخیفی در خصوص مردم شریف و شهیدپرور کرمان بیان که موجب ناراحتی شدید مردم این خطه از ایران اسلامی شد.

وی در این نامه افزوده است: همانگونه که مطلعید کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام، افتخار پرورش سرداران بزرگی همانند سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را دارد که سالانه چندصدهزار نفر از سراسر ایران و جهان برای زیارت مزار این سردار بزرگ و نیز اماکن تاریخی و گردشگری بی‌نظیر کشور به این استان سفر می کنند.

پورابراهیمی در پایان آورده است: بر این اساس ضمن ابراز گلایه شدید از عدم نظارت دقیق سازمان صدا و سیما بر محتوای سریال مذکور امید است دستور فرمایید عوامل انسانی این سریال ضمن عذرخواهی رسمی از مردم شریف کرمان و خسارت های معنوی وارده به مردم شهیدپرور کرمان را به نحو مطلوبی جبران کنند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این زمینه بیانیه ای صادر کرده بود.

کرمانی ها گلایه دارند که در برخی سکانس های این سریال به فرهنگ و تاریخ ، همچنین فرهنگ مهمان نوازی مردم کرمان در این سریال اهانت شده؛ حال آنکه بسیاری ظرفیت های مناسب برای فیلمبرداری بوده که می توانسته در سریال مورد استفاده قرار گیرد که این مهم محقق نشده است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اعلام آمادگی کرده که در آینده اگر تهیه کننده سریال قصد فیلمبرداری در کرمان را داشت، در هماهنگی با این اداره کل از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی این سرزمین و مردم خونگرم آن بیشتر بهره گیری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha