۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۱
کد خبر: 85447369
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان در پی بارندگی‌های شدید

کرمان- ایرنا- وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار کرمان که از دوشنبه در جنوب این استان حضور دارد، وضعیت بارندگی و سیلاب در این منطقه را جویا شد.

به گزارش ایرنا، اداره کل روابط عمومی استانداری کرمان صبح چهارشنبه اعلام کرد: در پی بارش‌های اخیر که منجر به سیلاب در برخی نقاط استان کرمان و ایراد خسارت مالی به تعدادی از هموطنان شد، احمد وحیدی وزیر کشور طی تماس تلفنی با محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای درگیر با مشکلات ناشی از سیلاب در این استان قرار گرفت.

بازدید استاندار کرمان از مناطق درگیر سیلاب

طبق این گزارش، استاندار کرمان همچنین شامگاه سه‌شنبه از چند نقطه در معرض سیل در منوجان نیز بازدید کرد.

وی در بازدید و بررسی چند نقطه در معرض سیل شهرستان منوجان از جمله پل عباس‌آباد و سیل‌بند طالقان افزود: ۴۸ کیلومتر لایرویی رودخانه‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان منوجان در سال گذشته انجام شده و با این اتفاق با وجود اینکه بیشترین بارش را در منوجان داشتیم، اما شاهد کمترین خسارت هستیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: مسئولان کشور نیز پیگیر اوضاع استان و جنوب کرمان هستند و وزیر کشور از طریق تماس تلفنی جویای وضعیت منطقه بود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های استان برای مدیریت هرچه بهتر بارندگی در جنوب استان اظهار داشت: یکی از کارهای مهم و موثر انجام شده در سال گذشته، راه‌اندازی پل "دهنو" بود که موجب تسهیل راه ارتباطی ۳۰ روستا شد و هم اکنون نیز تردد به خوبی در حال انجام است.

فداکار همچنین از رودخانه چغوکی شهرستان منوجان بازدید کرد.

وی در ادامه با حضور در روستای ماه‌کنگان و ادای احترام به شهدای گمنام در این منطقه گفت: ماه کنگان سال گذشته هنگام‌ وقوع سیل به زیر آب رفته بود و خساراتی به بار آورد، اما به واسطه احداث سیل‌بند خوشبختانه در سال جاری هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

به گزارش ایرنا، بارش باران از روز گذشته (سه‌شنبه) در برخی از مناطق استان کرمان تشدید شد و تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

سازمان هواشناسی با اعلام هشدار قرمز بر سیل و آبگرفتگی طی این سامانه تاکید کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha