جزیره لاوان در صدر بارندگی‌های هرمزگان/ ناپایداری جوی تداوم دارد

بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: براساس آمار تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه بامداد امروز( چهارشنبه)‌ جزیره لاوان با ۱۲۴.۴ دهم میلی‌متر در صدر بارندگی اخیر قرار گرفت و در بندرعباس نیز ۲۳.۶ دهم میلی‌متر باران بارید.

مجتبی حمزه‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از صدر نشینی جزیره لاوان، ایستگاه‌های بندر جاسک ۱۲۱ میلی لیتر، سردشت بشاگرد ۱۱۴ و پنج میلی لیتر و قشم فرودگاهی ۱۰۵ و هفت دهم میلی لیتر بیشترین بارندگی را داشته‌اند.

وی بیان کرد: همچنین مجموع بارش حاصل از فعالیت سامانه ی اخیر در ایستگاه های هواشناسی سینوپتیک استان هرمزگان تا ساعت ۰۶:۳۰ بامداد روز جاری در جزیره کیش ۷۰ میلی‌متر، پارسیان ۶۹ میلی‌متر، جزیره سیری ۶۳ و سه دهم میلی‌متر، بستک ۶۰ میلی‌متر، شهر جدید علوی ۵۷ و چهار دهم میلی‌متر، بندرلنگه ۵۴ و هفت دهم میلی‌متر، رودان ۵۱ و سه دهم میلی‌متر، بندرخمیر ۵۱ و سه دهم میلی‌متر، جزیره بوموسی ۴۸ و یک دهم میلی‌متر، شهر قشم ۴۴ و ۲ دهم میلی‌متر، میناب ۳۲ و هشت دهم میلی‌متر، توکهور و هشتبندی ۳۱ و پنج دهم میلی‌متر و حاجی آباد نیز ۱۷ و هفت دهم میلی‌متر باران باریده است.

ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان تداوم دارد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان طی روز جاری گفت: امروز از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی، شمالی و مرکزی استان کاسته شده اما در مناطق شرقی استان تا ساعات ظهر همچنان بارش‌های سامانه قابل ملاحظه خواهد بود.

حمزه نژاد یادآور شد: از ساعات بعدازظهر امروز (چهارشنبه) تا اواخر وقت پنجشنبه این هفته، بارش‌ها در پاره‌ای از نقاط استان به صورت گذرا و موقتی رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: طی این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از ترددهای غیرضرور برون شهری و روستایی دوری شود.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: دریا نیز طی ساعات بعد از ظهر امروز با وزش بادهای نسبت شدید شمال غربی تا جنوب غربی، به نسبت مواج خواهد بود و بیشینه سرعت باد تا ۳۸ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر خواهد رسید که توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها بویژه سبک و صیادی انجام شود.

حمزه نژاد اضافه کرد: روز پنجشنبه شرایط خلیج فارس و تنگه هرمز جهت ترددهای دریایی مساعد پیش بینی می‌شود اما دریای عمان با وزش بادهای نسبت شدید غربی تا روز جمعه هفته جاری متلاطم و به نسبت مواج خواهد بود.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز با توجه به کاهش ابرناکی آسمان به‌تدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha