بانک‌های استان بوشهر در زمینه تخصیص تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تلاش کنند

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: بانک‌های استان بوشهر در زمینه تخصیص تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و از بین رفتن پشت نوبتی ها در این بخش ها تلاش کنند

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست کارگروه جوانی جمعیت اظهار کرد: با وجود این که پنج بانک استان بوشهر از 100 تا 168 درصد از سهمیه ابلاغی خود در زمینه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت کرده و مابقی بانک ها نیز به 90 درصد تعهدات خود پایبند بوده اند اما ضروری است که زمینه ای ایجاد شود تا در این بخش ها پشت نوبتی وجود نداشته باشد.

وی افزود: حدود 9 هزار نفر در استان بوشهر در صف انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج هستند که نیاز است بانک های استان با پیگیری زمینه جذب مجوز و دریافت تسهیلات برای این تعداد فراهم سازند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: دولت سیزدهم در زمینه های مختلف امتیازهای ویژه ای برای فرزندآوری و ازدواج در نظر گرفته شده که به دلیل ضعف در اطلاع رسانی خیلی از مردم چندان اطلاعاتی در این زمینه ها ندارند.

محمدی‌ زاده ادامه داد: نیاز است دستگاه‌های متولی در گفت و گو با رسانه ها و به خصوص در قالب میزگردهایی در صدا و سیما مردم را نسبت به خدمات دولت در این بخش ها آگاه سازند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه بیان کرد: باید مسائل اساسی که منجر به افزایش و کاهش فرزند آوری و ازدواج و طلاق در شهرستان‌های مختلف می‌شود را احصا کنیم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: فرمانداران و ثبت احوال و امور بانوان استانداری بوشهر در این زمینه آمارگیری کنند و دانشگاه خلیج فارس نیز کار علمی و دانش بنیان در این عرصه از طریق پژوهش‌های دانشگاهی انجام دهد.

وی اطلاع رسانی خدمات بیمه روستایی و عشایری برای زنان را مهم ارزیابی کرد و گفت: زنان روستایی که از سال ۹۶، فرزند سوم خود را متولد کرده، از خدمات و مزایای صندوق عشایری و روستایی برخوردار می‌شوند که باید اطلاع رسانی گسترده و صحیح انجام شود.

محمدی زاده افزود: در استان بوشهر هزاران نفر واجد شرایط استفاده از این طرح هستند و باید اطلاع رسانی مناسبی انجام شود تا مردم اقدام کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: کار فرهنگی در حوزه ازدواج و فرزند آوری در شهرستان‌های ده گانه انجام شود تا شاهد افزایش ازدواج و فرزند آوری و کاهش طلاق در جامعه باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha