۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85447563
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیشترین بارندگی قشم به میزان ۱۰۹ میلی متر در کاروان ثبت شد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: بیشترین بارش شبانه روز گذشته در این جزیره به میزان ۱۰۹ میلی‌متر در روستای کاروان نگین خلیج فارس به ثبت رسید.

محمد کاملی دیرستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ارایه آخرین گزارش مجموع بارش ایستگاه های باران سنجی شهرستان قشم از شروع فعالیت سامانه بارشی ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: فرودگاه قشم با ۱۰۵.۷ میلی متر بارندگی، دومین منطقه پر بارش این جزیره است.

وی ادامه داد: در این مدت شهرهای سوزا با ۸۴، رمکان با ۸۳ و درگهان با ۶۶.۵ میلی‌متر به ترتیب شاهد بیشترین میزان بارش بوده است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: روستای سلخ، شهرهای طبل و قشم و روستای باسعیدو به ترتیب با ۵۷، ۵۷، ۴۴.۲ و ۴۳ میلی‌ متر بارندگی از دیگر نقاط پر بارش شهرستان و جزیره قشم هستند.

هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد: بر اثر فعالیت سامانه ناپایدار جوی و دریایی، از صبح دوشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری شاهد وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه ای گاه بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتیمتر (هشت پا) در جزایر خلیج‌فارس و مناطق دریایی استان پیش بینی شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha