۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85447920
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انهدام پهپادهای مهاجم در منطقه مرکزی روسیه؛ اعلام محدودیت پرواز در برخی فرودگاه‌ها

مسکو- ایرنا- همزمان با اعلام خبر انهدام پهپادهای مهاجم در منطقه مرکزی روسیه، آژانس حمل و نقل هوایی فدرال این کشور در بیانیه ای اعلام کرد که محدودیت‌های پروازی در فرودگاه های کازان و نیژنکامسک اعمال شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ فرودگاه‌های کازان مرکز جمهوری تاتارستان و نیژنکامسک در همین جمهوری صبح روز چهارشنبه به طور موقت هواپیما را نپذیرفته یا مجوز پرواز صادر نکرده‌اند.
بنا بر این گزارش، محدودیت پرواز در این دو فرودگاه از ساعت ۰۷:۱۵ به وقت مسکو (۰۷:۴۵ به وقت تهران) برای اطمینان از ایمنی پرواز هواپیماهای غیرنظامی اعمال شد.
بر این اساس، محدودیت‌های مشابهی نیزدر فرودگاه نیژنی نووگورود اعمال شد. با این حال، این محدودیت‌ها به شدت فرودگاه‌های جمهوری تاتارستان نبود.
ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه به وقت مسکو نیز اعلام شد که محدودیت‌های پرواز در فرودگاه کازان لغو شده است و یک هواپیما از این فرودگاه، راهی سامارا دیگر استان روسیه شد.
بنا بر این گزارش،‌ محدودیت های پرواز تا لحظه انتشار این خبر در فرودگاه نیژنکامسک ادامه دارد.

به گزارش ایرنا،‌ جمهوری تاتارستان با مرکزیت کازان در بخش اروپایی فدراسیون روسیه در میانه دو رودخانه ولگا و کاما واقع شده است و تقریبا در ۸۰۰ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد.
شهر کازان ماه‌های آینده در سال ۲۰۲۴ میزبان رویدادهای مختلفی در سطح بین‌المللی است که بخشی از آنها به واسطه ریاست دوره ای روسیه بر گروه بریکس است.
از آن جمله، پانزدهمین اجلاس بین المللی «روسیه-جهان اسلام» ۱۴ تا ۱۹ مه سال ۲۰۲۴ ( ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در شهر کازان برگزار می شود.
این شهر همچنین میزبان رقابت‌های ورزشی بریکس است که ۱۱ تا ۲۴ ژوئن (۲۲ خرداد تا چهارم تیرماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.
مهمترین رویداد گروه بریکس نیز در قالب اجلاس سران نیز اکتبر ۲۰۲۴ (اول تا سوم آبان ۱۴۰۳) در کازان برگزار خواهد شد.

تکذیب لغو پروازهای فرودگاهی در مسکو
بنا بر گزارش دیگری، بخش مطبوعاتی فرودگاه شرمتیووا مسکو با تکذیب خبر توقف پروازها در این فرودگاه پایتخت روسیه اعلام کرد که این فرودگاه طبق روال عادی در حال فعالیت و امکان پرواز و فرود پروازها فراهم است.
پیش از این کانال تلگرامی ۱۱۲ نوشته بود که فرودگاه به دلیل تهدید پهپاد، هواپیما را رها نمی کند و نمی پذیرد.
فرودگاه شرمتیووا با رد این مطلب تأکید کرده است: پروازهای این فرودگاه طبق برنامه ریزی انجام می شود.

سرنگونی ۲ پهپاد مهاجم
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که یک فروند پهپاد اوکراینی حدود ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه به وقت مسکو بر فراز جمهوری تاتارستان سرنگون شد.
این وزارتخانه بامداد چهارشنبه نیز اعلام کرده بود که یک فروند پهپاد بر فراز موردویا سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha